"Prvu utrku vozio sam bez vozačke"

Hrvat tri puta bio prvak Europe, a u 46 dana na respiratoru izgubio 16 kilograma

Održan 9. INA Rally Kumrovec 2020.
Foto: Tibor Jurjevic/PIXSELL
1/4
23.04.2022.
u 07:00

Na WRC-u Croatia od relija se oprašta Niko Pulić (58), legendarni hrvatski automobilist koji je tri puta bio prvak Europe na brdskim utrkama

Ovih dana svi govore o WRC zvijezdama koje su došle u Hrvatsku na Svjetsko prvenstvo u reliju koje traje do nedjelje, ali među svima njima posebno valja istaknuti jednog čovjeka – Niku Pulića (58).

Legendarni hrvatski automobilist iz Dubrovnika nakon 40 godina karijere oprašta se od relija. Za tu je prigodu odabrao natjecanje koje je krema ovog sporta – WRC Croatia Rally. Na njemu vozi sa suvozačicom Aleksandrom Kovačić (29), a s Nikom smo se vratili u prošlost i porazgovarali o njegovoj automoto-ostavštini.

Plan za mirovinu

On je trostruki uzastopni europski prvak na brdskim utrkama i s njima će se oprostiti od bavljenja sportom.

– Neću se vraćati, s relijem sam gotov. Odvozit ću još dvije, tri brdske utrke Europe, jer to me je i stvorilo. Već 17 godina radim jedan automobil Smart Forfour, kompletno je u hrvatskoj proizvodnji i vozio sam s njim u Francuskoj nedugo, a sada nakon WRC-a vozit ću još dvije ili tri brdske utrke i to je kraj, a kada ja nešto kažem, to je onda tako, neću se vraćati – kaže nam Pulić, koji ima plan za mirovinu:

– Stvorio sam autoklub Dubrovnik Racing u Konavlima s pokojnim Dubravkom Čikorom. Tamo smo započeli, tamo živim, s tim ću završiti karijeru, ali tek za 25 godina učeći mlade. Organizirat ću utrke, želja mi je vratiti i brdsku europsku utrku u Dubrovnik.

A straha da će klub biti prazan nema jer Hrvatska je puna talenata.

– Mlade ovo jako zanima. Problem je što naša država nije u svijetu autosporta kao ostale. Teško je doći do sponzora i teško je izaći na utrku jer je jako skupo. Svojim iskustvom i znanjem u sklopu kluba naći ćemo način da Hrvatsku što više predstavljamo u Europi i svijetu.

Niko ima troje djece, sin Ivan također je vozač. Trenira li ga?

– Ne treniram sina Ivana. Mislim da svaki roditelj tako upropasti svoje dijete, on mora biti samostalan. Naravno da sam ja tu i da možemo surađivati, ali koliko on to bude htio. To smo već i probali od 2013. do 2015., kada smo vozili Clio Cup, gdje je bio na postoljima. Tada sam isključivo ja radio s njime, ali pustio sam ga da sam dođe do podataka koji mu trebaju za dobar rezultat.

U karijeri dugoj 40 godina svašta se događa pa ga pitamo žali li za čime.

– Ne žalim ni za čim. Da sam nešto drugo radio, ne bih imao ovaj rezultat. Da sam imao više novca, možda bih se vozio privatnim avionom, a ne bih spavao po kombijima, možda ne bi bilo rezultata, tog mog inata. Pamtim puno utrka, ali četiri sam godine čekao europski naslov i mogu ga izdvojiti kao najdraži. Bilo je to u Švicarskoj, puno je Hrvata tada tamo radilo i trg je bio pun, čekali su moj rezultat.

05.06.2019., Zagreb - Konferencija za novinare povodom odrzavanja Zagreb Open - 45. INA Delta Rally. Juraj Sebalj, Niko Pulic. rPhoto: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Gdje su mu sada svi trofeji?

– Neke čuvam, a neki su zahrđali u šupi, ima ih oko 1200. Možda jednog dana neko od djece odluči napraviti muzej.

Niko je kasno počeo sa svojom autopričom, s 26 godina, a s 36 je osvojio prvi europski naslov. U karijeri je vozio kamione, reli pa i NASCAR.

– Kada sjednete u trkaći auto, to je to, šaltanje, ubrzanja, sve je lijepo.

Motor ga je privukao još kada je bio dijete. Tata mu je bio autoprijevoznik pa se rano susreo s kamionima.

– Prvo sam vozio tatin kamion, i to sa šest, sedam godina. Čekao sam da se vrati s posla da ga uvezem u garažu i budio se ujutro da bih ga "ispeljao". Nisam mogao motati, bilo je ravno pa bih samo stisnuo gas i izašao.

Svoju prvu utrku odradio je bez vozačke dozvole i pod tuđim imenom.

– Brat moje sadašnje supruge dao mi je svoj identitet, nedostajalo mi je osam dana do vozačkog pa smo išli na tuđe ime i malo varali na prvoj utrci. Čikor, koji je bio u utrkama, uvukao me u to. Svirao sam bubnjeve, zaradio i kupio lijepog trkaćeg fiću, on ga je prepoznao i tražio da se priključim i idem na utrke. Prepoznao je talent u meni – prisjetio se Pulić, koji sada na WRC-u ima broj 40, koji označava njegovu karijeru.

– Tražio sam posebnu dozvolu za to. Izašli su mi u susret. FIA poštuje moj rad i trud – govori nam pa se osvrće na financijski aspekt ove utrke.

– Financirao sam puno toga svojim radom i trudom, imao sam kamione s prikolicom, špediciju, kipere na autocesti, moja je obitelj ponekad patila i radila za utrke. Jedan ovakav automobil, ako je u top formi, dođe više od 400.000 eura. Najam ove utrke je 85.000 eura plus osiguranje 18.000 eura. Auti ovih desetak vozača u vrhu vrijede više od milijun eura, a troškovi po sezoni su nekoliko desetaka milijuna eura. Oni su nedodirljivi.

Prvi moped s 12 godina

Za njega je nevjerojatan osjećaj voziti Svjetsko prvenstvo s velikim zvijezdama.

– U svojoj smo državi, vozimo s velikanima, predstavljamo Hrvatsku i pokazujemo što možemo. Ovo što oni vide u Hrvatskoj, to ne vide drugdje u WRC kalendaru. Brzinci su odlični, nije mi prvi put da ih vozim ovdje. Prekrasno je, nema se to gdje vidjeti.

A na WRC-u je zahvaljujući i glazbi, koja je bila važan dio njegova života.

– Ostavio sam se glazbe i uhvatio utrka, od 1981. do 1989. trebalo mi je da skupim novac i počnem voziti na nekom prvenstvu. Bubnjeve sviram ponekad malo za dušu. Tata me svuda slao kao dijete, svirao sam violinu, klarinet pa u folkloru bas, ali nije me to privlačilo. Radio sam to da mu udovoljim jer mi je pomogao da s 12 godina imam prvi moped, pomogao mi je da kupim bubnjeve, kojima sam zarađivao svirajući sa svojim bendom Atomi na terasi jednog hotela. Bili smo posebni, nitko u bendu nije imao više od 16 godina – kaže nam Pulić, koji još puno toga može dati hrvatskom automobilizmu i dat će.

Podsjetimo, u lipnju 2021. proslavljeni hrvatski automobilist je proveo dva mjeseca u bolnici. Niko je završio u bolnici zbog teškog oblika Covida-19 koji ga je skoro koštao života. U dubrovačkoj je bolnici proveo punih 51 dan, od čega 46 na respiratoru. Izgubio je više od 16 kilograma za vrijeme dugotrajnog tretmana.

>> Ceremonijalno otvorenje WRC-a:

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije