NOVI PROJEKT

Iznenađenje iz MOO-a: E-sportovi će već na Igrama 2028. postati dio olimpijske obitelji

storyeditor/2024-01-23/PXL_REU_290923_103923860.jpg
27.01.2024.
u 23:01

Prema prvotnim najavama, nadležni su htjeli uvesti Olimpijske e-sport igre već na nadolazećim Igrama u Parizu ove godine, no kasnije su ipak shvatili da se moraju prijeći još neke prepreke

Međunarodni olimpijski odbor želi uvesti što je moguće više mladih ljudi u olimpijsku zajednicu, pa čak i po cijenu kritika te distanciranja od svojih temeljnih vrijednosti. Na 141. Kongresu MOO-a u indijskom gradu Mumbaiju u listopadu prošle godine predsjednik Thomas Bach obavijestio je javnost o ozbiljnom pokretanju kampanje da se e-sportovi uvedu u program Olimpijskih igara, no u posebnom i odvojenom ruhu pod nazivom Olimpijske eSport igre.

– Pitao sam Komisiju MOO-a da detaljno istraži kreaciju i pokretanje Olimpijskih e-sport igara, imamo veliku želju pokrenuti ih i ova je situacija obećavajuća – rekao je Bach.

GALERIJA Hrvatska svladala Njemačku! (30-24) Nevjerojatni Kuzmanović napravio čudo u Kolnu

storyeditor/2024-01-23/PXL_REU_290923_103923860.jpg
1/11

Tri milijarde igrača

Prvo što je Bach istaknuo nakon objave velikih vijesti jesu razlozi zbog kojih je ovaj projekt zanimljiv i privlačan najvišim olimpijskim instancama. To su brojke i dob. Naime, čak tri milijarde ljudi u svijetu bavi se videoigrama, a 500 milijuna zainteresirano je baviti se specifično e-sportovima. Trenutačno je u svijetu tri milijuna registriranih profesionalnih e-sportaša. Čelni čovjek MOO-a poručio je da je uz sve te brojke najvažnije što je većina tih ljudi mlađa od 34 godine.

Početni koraci prihvaćanja e-sportova u olimpijsku zajednicu dogodili su se još 2007. godine, kad je na jednom od Kongresa istaknuto da bi "natjecateljski oblik e-sportova mogao biti smatran sportskom aktivnosti zato što igrači treniraju i pripremaju se intenzitetom koji bi mogao biti usporediv s natjecateljima iz tradicionalnih sportova". Od tada je interes MOO-a rastao kako je rasla i popularnost e-sportova, a sad kad je sve više zemalja prihvatilo e-sportove kao službeni sport, i olimpijski svijet ide tim smjerom. U proteklih nekoliko godina službeno su ih kao sport klasificirali SAD, Kina, Švedska, Rusija, Kanada, Južna Koreja, Indija, Grčka, i to odlukama njihovih vladajućih.

VEZANI ČLANCI:

Već su se održala dva e-sport turnira pod ingerencijom MOO-a. Tijekom pandemije bolesti COVID-19 2021. godine održan je turnir "Olympic Vitual Series", a u lipnju prošle godine prvi je put održan Olimpijski e-sport tjedan. Taj tjedan turnira, održan u Singapuru, privukao je 6 milijuna gledatelja putem internetskih platformi, a tri četvrtine gledatelja bilo je u dobi od 13 do 34 godine.

Bitno je naglasiti da u ova dva dosadašnja turnira, ali i u Olimpijskim e-sport igrama u budućnosti, neće biti uključene neke od najpopularnijih svjetskih videoigara kao što su Call of Duty, League of Legends, Counter Strike ili Dota. Razlog je tome što u MOO-u nikako ne žele podržavati videoigre koje glorificiraju, nagrađuju ili potiču ubijanje, bez obzira na to što je riječ redom o najpopularnijim videoigrama svijeta. U dosadašnja dva izdanja olimpijskih e-sport turnira koji su služili kao temelj za buduće Olimpijske e-sport igre, igrale su se sljedeće videoigre: Gran Turismo (utrkivanje), Zwift (biciklizam), Tik-Tak Bow (streličarstvo), Just Dance (plesanje), bejzbol, tenis, jedrenje, tekvondo, veslanje, šah. Za Olimpijske igre se, pak, planiraju uvesti i popularna nogometna igra Fifa (sada EA FC) te kultna košarkaška igra NBA2K, kao i kombinacija utrkivanja i nogometa Rocket League te borilačka simulacija Street Fighter.

VEZANI ČLANCI:

Prepreke koje treba prijeći

Prema prvotnim najavama, nadležni su htjeli uvesti Olimpijske e-sport igre već na nadolazećim Igrama u Parizu ove godine, no kasnije su ipak shvatili da se moraju prijeći još neke prepreke pa bi tako svoje debitantsko izdanje na Igrama e-sportovi trebali imati na OI 2028. godine koje će se održati u Los Angelesu. Problemi koji se još moraju ispraviti kako bi potrebni kriteriji bili zadovoljeni jesu: nepostojanje službene globalne e-sport organizacije, manjak suradnje s bilo kojom svjetskom antidopinškom agencijom, manjak raznovrsnosti spolova u demografiji igrača te, možda i najvažnije, otpor koji već sad pružaju mnogi sportaši iz tradicionalnih sportova, posebno onih koji trenutačno nemaju status olimpijskog sporta.

– Morali smo se malo prilagoditi i krenuti s holističkim pristupom prema e-sportovima, ali i prema umjetnoj inteligenciji. Naši uspjesi ovise o tome kako ćemo prihvatiti sve brže razvijajuću digitalnu tehnologiju. Ako se s tim promjenama ne suočimo sad, svjetski tehnološki i komercijalni interesi prijeći će nas kao tsunami – rekao je među ostalim Bach, u suštini priznajući da je interes za e-sportovima unutar olimpijskog programa ponajprije postojan zbog zarade.

VIDEO Otkriveni su detalji senzacionalnog transfera na Poljud. Evo koliko će Hajduk platiti za Josipa Brekala

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije