MONACO – Za manje od tjedan dana u domove širom svijeta ponovo će se useliti najbrži sportski cirkus, a milijuni ljudi opet će biti prikovani za televizijske ekrane.
Utrkom u Bahreinu 12. ožujka počet će nova sezona jednoga od najbogatijih sportova današnjice, formule 1. Vjerni obožavatelji uvalit će se u svoje fotelje, ako već ne mogu uživo biti na utrkama, te uz pivicu i brdo grickalica nervozno navijati za limene jurilice. I dok, daleko od očiju običnih smrtnika, u bogatom svijetu formule dolazi do sukoba zbog raspodjele velikog financijskog kolača, te do sve glasnijeg nezadovoljstva momčadi zbog velikih troškova, vozači i njihovi mehaničari marljivo se pripremaju za nadolazeću sezonu i za nekoliko dana vidjet ćemo koliko su pripravni za bahreinsku vrućinu, britansku kišu, opasne zavoje talijanske Imole...
Španjolac Fernando Alonso prošle godine iznenadio je sve i s Renaultom došao do naslova svjetskog prvaka. Srušio je petogodišnju dominaciju Michaela Schumachera u ferrariju, a usput je od Nijemca preuzeo i jedan rekord. Sada je Alonso najmlađi pobjednik formule 1 u njezinoj povijesti. U sljedeću godinu Fernado ulazi s istim nadama i ciljevima.
– Prošla sezona, u kojoj sam došao do naslova, završena je i sve ide ispočetka. I dalje sam motiviran za pobjede i nadam se da će mi novi bolid omogućiti da ponovo konkuriram za naslov prvaka – rekao je Španjolac.
No, 24-godišnji će vozač u utrkama biti u neobičnoj ulozi. Ne samo zato što je prvak i što će ove sezone biti lovina. Alonso, naime, vozi zadnju godinu u Renaultu. Potpisao je za McLaren i na kraju 2006. prijeći će u momčad Rona Dennisa.
U sličnoj situaciji bio je i Michael Schumacher kada je 1995. objavio da prelazi u Ferrari, iako je još godinu dana vozio za Benetton.
– Uvijek dajem sve od sebe. Tako će biti i sada. Profesionalac sam, a tako ću se ponašati i u idućim utrkama. Što je odlučilo da napusti momčad koja ga je odvela do naslova?
– Ako netko misli da je to novac, griješi. Jednostavno, trebao mi je novi izazov. Ovdje sam već pet godina, borili smo se i na kraju stigli do samoga vrha. Da, Renault je od mene stvorio prvaka, ali siguran sam da sam učinio pravi izbor, odnosno ono što je najbolje za moju karijeru.
Najveća prijetnja Renaultu u obrani naslova u konkurenciji konstruktora i vozača?
– Po dosad viđenom, Ferrari je iznimno jak. I McLaren će biti u vrhu. Ne treba zaboraviti da svake godine neka momčad iznenadi. Prošle sezone to je bila Toyota. No Renaultov bolid ima potencijal, pokušat ću obraniti naslov i otići kao pobjednik.
Rekorderi
Ferrari je čak 14 puta osvojio naslov u konkurenciji momčadi ovog najelitnijeg oktanskog sporta. Williams se zaustavio na devet, McLaren na osam, Lotus na sedam....
Jedino Nijemac Michael Schumacher ima sedam naslova u konkurenciji vozača. Pet puta prvak je bio Argentinac Manuel Fangio, a do četiri naslova došao je Francuz Alain Prost.
Renault je prošle sezone slavio na Michelinovim gumama, ali najviše, 28 naslova, odnijele su momčadi koje su vozile na gumama Goodyeara, slijedi Dunlop s devet, Bridgestone sa sedam...