Formula 1 poznata je kao odličan promotor gradova domaćina svjetskog prvenstva. Ne čudi stoga što u kalendar žele ući svi koji drže do sebe, pa tako šeici daju ogromne svote novca ne bi pod svojim prozorima u Abu Dhabiju i Bahreinu slušali zvuk motora najboljih vozača današnjice.
Monte Carlo je sasvim druga priča. Jedina utrka formule 1 koja više donosi formuli, nego što formula donosi njoj. Staza smještena na ulicama Monte Carla na tribine može primiti samo 37 tisuća gledatelja, ali zbog specifičnog položaja staze navijati se može i sa balkona zgrada, ali i luksuznih jahti u luci. Cijena karata se od početnih 194 dolara za prve treninge diže i do 958 dolara za samu utrku.
Najveću zaradu od utrke ima monegaški autoklub. Staza u Monte Carlu jedina je koja ne plaća naknadu formuli 1, a prihodi od oglašavanja i zarada od karata iznose preka 16 milijuna dolara.
- Velika nagrada Monaca je najveći događaj za Monte Carlo. Uz 200 000 ljudi koji u ta četiri dana stignu u Monaco, procjenjuje se da u TV-prijenosu utrku gleda 1,2 milijardi gledatelja - rekao je predsjednik monegaškog autokluba Michel Boeri.
Nije sve ipak tako sjajno kako se čini. Pripreme za utrku traju i do šest tjedana jer treba montirati tribine teške i do 1100 tona, ali i bokseve teško oko 9000 tona. Za sve to zaduženo je 50 inženjera iz Monte Carla. Kad sve to završi mi možemo uživati u utrci na stazi gdje su preticanja gotovo neizvediva, ali zbog bogate povijesti Monte Carlo zauzima svoje mjesto u srcima navijača, ali i vozača.
- Monaco je uistinu posebno mjesto za vožnju i ja uistinu uživam - rekao je Michael Schumacher, peterostruki pobjednik Monaca.
Naslov s ulica Monte Carla brani Brawn GP, prošle godine Jenson Button ispred momčadskog kolege Rubensa Barrichella. Smješi li mu se nova pobjeda ove sezone, provjerite već u subotu u 14 sati, kada su na rasporedu kvalifikacije.