Gotovo nestvarni podaci stižu sa stadiona Prve hrvatske nogometne lige, koja se prvi put igra četverokružno s deset klubova. Neslužbene brojke govore o udvostručenju gledanosti na prvoligaškim stadionima, pa je prosjek sa dvije i pol tisuće po utakmici odjednom skočio na gotovo nestvarnih 5600.
Na devet utakmica bilo je čak 50.800 gledatelja.
Po švicarskom modelu
Tom impozantnom skoku najviše je pridonijela prekjučerašnja utakmica Hajduk – Rijeka na Poljudu na kojoj je bilo čak dvadeset tisuća gledatelja. Dakako da prosjek broja gledatelja neće još dugo ostati toliki, ali već sada se može govoriti o preporodu hrvatske lige. Očito je liga sa 10 klubova pun pogodak, najbolje što se hrvatskom klupskom nogometu moglo dogoditi.
Osim, već po tradiciji, Hajduka, čiji je broj vlasnika godišnjih ulaznica jučer prešao brojku od 4800, značajan rast publike bilježi i Dinamo. U Maksimiru za sada ne otkrivaju koliko imaju pretplatnika, no glavni direktor Tomislav Svetina tvrdi da je povećanje interesa u odnosu na isto razdoblje prošle godine – nemjerljivo.
Ilustrirat će to i podatak o prve dvije ligaške utakmice u Maksimiru. Prošloga srpnja, protiv Intera i Cibalije u Maksimiru je bilo ukupno četiri tisuće gledatelja, a sada protiv Osijeka i Zadra – 14.000!
Formula uspjeha je jednostavna, prekopirana iz Austrije i Švicarske: koncentracija kvalitete u najboljih deset nogometnih klubova, u svakome kolu najmanje jedan derbi (Hajduk i Dinamo igrat će međusobno četiri puta), te sve utakmice u izravnim televizijskim prijenosima.
U "pobjednički nogometni vlak" ukrcale su se čak tri televizijske kuće. Arenasport prenosi utakmice i uskoro kreće sa sažecima svih utakmica kola, Televizija 24 sata već je krenula s posebnom emisijom posvećenom kolu, a RTL-ov nogometni show počet će od osmoga kola. HTV je također napredovao u odnosu na prošlu sezonu, kada s prvoligaških travnjaka nismo vidjeli ništa. Sada barem imamo golove...
Prema podacima T-HT-a, u 1. kolu ukupna gledanost utakmica na Max tv-u bila je veća za 67 posto u usporedbi s prvim kolom prošle sezone, a u 2. kolu utakmicu Hajduk – Rijeka (20 kuna), koja je bila u sportskom paketu, unajmilo je još tri tisuće gledatelja.
Natkriveno 32% sjedala
Rast gledanosti na stadionima najvjerojatnije će potrajati do kraja rujna. Tada, s prvim kišama, nastupa drastičan pad, budući da je na devet prvoligaških stadiona (Dinamo i Lokomotiva dijele Maksimir) pod krovom samo poražavajućih 32 posto kapaciteta.
Na žalost, kvaliteta nogometa i nogometna infrastruktura u Hrvatskoj kontinuirano su u ogromnom raskoraku.