Novi detalji tragedije

Pilot koji je vozio Emiliana Salu nije imao dozvolu za letenje

Emiliano Sala
Foto: Reuters/Pixsell
1/4
25.01.2019.
u 19:39

Prema podacima Britanske agencije za civilno zrakoplovstvo, Ibbotson je imao samo dozvolu za osobnog pilota, a to znači da nije smio prevoziti druge osobe

Engleski pilot David Ibbotson (59) nije imao dozvolu za upravljanje malim zrakoplovom tipa Piper Malibu kojim je iz Nantesa u Cardiff letio nesretni argentinski nogometaš Emiliano Sala.

Prema podacima Britanske agencije za civilno zrakoplovstvo, Ibbotson je imao samo dozvolu za osobnog pilota, a to znači da nije smio prevoziti druge osobe.

Emiliano Sala
1/5

Kako je zrakoplov registriran u SAD-u, bio je u nadležnosti tamošnjih regulativa prema kojima osobni piloti ne smiju prevoziti druge putnike.

Da bi ostvarili to pravo, moraju steći još jednu dozvolu, onu za komercijalne letove, a ona zahtijeva još veću obuku i letačku praksu.

Henderson odustao

Istragom je utvrđeno da je Salu u Francusku na oproštaj sa suigračima iz Nantesa trebao voziti 63-godišnji David Henderson, pilot koji ima sve potrebne dozvole, ali on nije mogao ostati preko noći u Francuskoj pa je posao preuzeo tragično stradali Ibbotson.

Otkriveno je da je upravo spomenuti Henderson prije četiri godine u jednom dokumentarnom filmu opisivao kako pilot, kada se na krilima maloga zrakoplova Piper tijekom leta hvata led, treba od kontrole leta tražiti dozvolu za spuštanje na manju visinu.

To je Ibbotson i učinio dok je po strahovitom nevremenu po noći s Emilianom Salom letio iznad La Manchea. Očito je to učinio prekasno...

Inače, Salin transport na liniji Cardiff – Nantes – Cardiff organizirao je nogometni menadžer Mark McKay, koji nije bio Emilianov zastupnik.

Fifa potvrdila transfer

– Sala je svome agentu i meni u Cardiffu rekao da želi natrag u Nantes pa sam počeo tražiti privatni avion koji bi ga odveo u Francusku i vratio u Wales. Navečer sam pronašao avion i rezervirao let. U kontaktu sam s ljudima iz Cardiffa i igračevim agentima u ova teška vremena. Zrakoplov nije bio u mom vlasništvu niti je u vlasništvu nekoga iz moje obitelji – rekao je utučeni Mark McKay.

A što će biti s odštetnim iznosom za Salu od 17 milijuna eura koji se Cardiff City obvezao isplatiti Nantesu? Fifa je potvrdila transfer tri sata prije nestanka zrakoplova, a Cardiff City već je uplatio Nantesu prvu ratu od šest milijuna eura, koju neće morati vratiti velškome klubu.

Međutim, Cardiff City u ovom slučaju neće biti na financijskom gubitku budući da bi osiguranje u roku od pola godine trebalo pokriti cijeli iznos koji je taj klub dužan platiti Nantesu.

Cardiff City ekspresno nakon Saline tragedije zatražio je od Engleskog nogometnog saveza mu produlji prijelazni rok, no taj je zahtjev odbijen. Prijelazni rok na Otoku bit će zaključen 31. siječnja u 23 sata.

>> Pogledajte i video: Po uzoru na koje stadione će biti novi Dinamov stadion

Ključne riječi

Komentara 3

Avatar Mladen_Podnar
Mladen_Podnar
20:23 25.01.2019.

Strašno. I to ti je život!

Avatar Zgubider.
Zgubider.
20:18 25.01.2019.

Toliki miljuni u igri, pa jel nije mogo, ako već mora letjeti privatnim zrakoplovom, uzeti business jet neke firme, kojih ima na desetine u Europi. Je da takav let košta nekih 10 000€, ali ako nemaš novce, uzmeš EasyJet...

Avatar jumanji
jumanji
00:09 26.01.2019.

pilot leti a ne vozi!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije