Točno četvrt stoljeća prošlo je od pogibije jednog od najvećih vozača u povijesti formule 1, legendarnog Brazilca, trostrukog svjetskog prvaka Ayrtona Senne.
Bila je to jedna od posljednjih tragedija na stazi koja je potaknula vodstvo F1 da podigne sigurnosne mjere na najvišu moguću razinu.
Velemajstor brzine i pretjecanja poginuo je na Velikoj nagradi San Marina u Imoli kad se njegov bolid, a u to je vrijeme vozio za momčad Williamsa, pri brzini od gotovo 320 km/h zaletio u ogradu.
U sedmom krugu utrke Sennin je bolid u brzom Tamburello zavoju izletio s piste, i to s potpuno zakočenim kotačima jer vidljivih pokušaja promjene pravca nije bilo, te je udario izravno u "ogradu" staze.
Pri udarcu u zid podigao se desni prednji kotač pri čemu je jedan njegov dio probio Senninu kacigu. Brazilac je izravno s mjesta nesreće prevezen u kliniku, ali nekoliko sati kasnije proglašena je klinička smrt iako je zapravo život izgubio na licu mjesta.
U nedavnom velikom intervjuu za njemački Sport Bild Bernie Ecclestone (88), tadašnji prvi čovjek formule 1 koji je punih 40 godina vodio taj sport i učinio ga zapravo najpopularnijim u svijetu automobilizma, prisjetio se tih tužnih dana...
- Liječnik Sid Watkins odmah mi je rekao koliko je Sennino stanje loše. Rekao mi je da Ayrton ima teške ozljede glave. Ayrtonovu sam bratu tada rekao da vjerojatno neće preživjeti. Iako ništa tu nisam mogao, Sennin je brat bio bijesan na mene. Zbog toga mi je nakon svega preporučeno i da ne dolazim na sprovod u Sao Paulo. Unatoč tome otišao sam i ostao u hotelu, sprovod sam gledao na televiziji. Nesreće poput Ayrtonove najveći su mogući šok. Već u to vrijeme nitko nije mogao pretpostaviti da mu se u bolidu tako nešto može dogoditi - rekao je Ecclestone i znakovito dodao:
- Tko zna koliko bi Ayrton još naslova prvaka osvojio da nije bilo te strašne nesreće i da li bi zaista Michael Schumacher postao rekorder po broju naslova prvaka svijeta.
Da, Schumacher je na kraju došao do sedam naslova, no Senna je imao 33 godine kad je poginuo i sigurno se mogao još četiri-pet godina na vrhunskoj razini utrkivati.
Legendarnom Nijemcu godinama su kasnije predbacivali što je nakon pobjede u toj utrci slavio kao da se ništa nije dogodilo. Schumacher je nakon karijere i sam stradao, i to na skijanju.
Doduše ne smrtno, no sad je već sasvim izvjesno da će vegetirati do kraja života, daleko od očiju javnosti.
Točan uzrok nesreće ostao je zauvijek nerazjašnjen. Provedena je istraga, a vlasnik momčadi Frank Williams, tehnički direktor Patrick Head i dizajner Adrian Newey završili su na sudu, no oslobođeni su krivnje.
"Natjecanje je u mojoj krvi, to je dio mene, to je dio mog života. Svaki vozač ima svoje ograničenje, moje ograničenje je malo dalje nego kod ostalih," znao bi kazati Brazilac čija je sestra kasnije pričala da je Senna bio veliki vjernik i da je i na dan pogibije čitao Bibliju.
Procjenjuje se da je na ulicama Sao Paula milijun ljudi dočekalo i ispratilo na vječni počinak lijes s tijelom idola nacije.
najbolji vozač koji je vozio f1, poslije nesreće f1 je prestao biti toliko popularan ,još danas drži rekord po broju osvojenih naslova na najtežoj i nazahtjevnijom stazi Monaco Grand Prix gdje nema ravnice i gdje nabrijani f1 ne vrijede u krajnjoj brzini već samo zavoji i ograde i pretjecanja i jedan udarac u ogradu padne kotač i nema više vožnje već se pokaže iskustvo vozača