DONOSI MAX!

Zrinko Gregurek: Hrvat koji odlučuje o Formuli 1

Jean Todt i Zrinko Gregurek
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
19.12.2013.
u 13:00

Zrinko Gregurek odradio je četverogodišnji mandat u FIA-inoj vladi, a prošlog je petka reizabran na još četiri godine. Tijelo naziva WMSC (World Motorsport Sport Council) odlučuje baš o svakom pravilu u auto i karting sportovima, od toga kakav će motor biti u formuli 1 do kamiona na kružnim utrkama, priču donosi sportski tjednik Max.

Kada bismo slagali pitalicu u kojem kontekstu se naša (mala) zemlja može ravnopravno staviti uz bok svjetskim moćnicima poput Rusije, Japana, Indije, Kine, Njemačke, Francuske ili Brazila, jedino što bi mogao biti odgovor je – po sportašima. Srećom, ima još poveznica. Uz bok smo i po ljudima koji ‘drmaju’ svjetskim sportom. U ovom slučaju, auto i karting sportovima. Ostale poveznice, poput industrije, proizvodnje, ekonomskog rasta i bilo kakvog utjecaja na svjetska pitanja zaboravite... Tu smo mali igrači, neprimjetni.

Zagrepčanin Zrinko Gregurek odradio je četverogodišnji mandat u FIA-inoj vladi, a prošlog je petka reizabran na još četiri godine. Tijelo naziva WMSC (World Motorsport Sport Council) odlučuje baš o svakom pravilu u auto i karting sportovima, od toga kakav će motor biti u formuli 1 do kamiona na kružnim utrkama...

– Bilo je 28 kandidata za 14 vijećničkih mjesta, onih na kojima sjede ljudi koji upravljaju svjetskim auto i karting sportovima. Glas su izgubili ljudi koji spadaju među najbogatije na planeti, poput emirskog moćnika Mohammeda Ben Sulayema ili Al-khalifa Abdula. Imao sam sreću da je Generalna skupština meni produžila mandat – priča Gregurek, donosi Max.

Mjesto izgubili najbogatiji

Što ste ostvarili u posljednjem mandatu, koji vam je bio najveći adut za osvajanje novog?

– Prije dvije godine izabran sam za predsjednika Srednjeeuropske zone, skraćeno CEZ-a, koja je najaktivnija auto i karting sportska zona u cijelom svijetu. U okviru CEZ-a održava se više od 40 utrka godišnje i radimo u kontinuitetu od 1991. godine. Prema onom što je predsjednik FIA-e Jean Todt najavio, upravo bi CEZ trebao biti obrazac ponašanja za cijeli oktanski svijet.

Na izborima je mandat dobio i Jean Todt, čak su protukandidati unaprijed odustali. O čemu se radilo?

– Kandidati su, osim Todta, bili Mohammed Ben Sulayem i David Ward. Mohammed je odustao nešto više od mjesec dana prije izbora, a Ward dva tjedna prije izbora, te su čestitali Todtu na reizboru. Nisu objasnili razloge, no pretpostavljam da su tako postupili jer se posljednja dva tjedna već pretpostavljalo kako će ‘naša opcija’, dakle Todt, imati podršku najmanje 120 od 182 moguća glasa.

Kakvi su planovi FIA-e?

– Već u subotu (14. prosinca, nap. a.), tijekom svečanog godišnjeg proglašenja CEZ-a koje se održava u Trevisu, susrećem se opet s Jeanom, kao i šefom Ferrarija F1 teama Stefanom Domenicalijem, koji je najavio dolazak i predsjednika Ferrarija Luce de Montezemola. Vjerujem da će biti vremena razgovarati u kojem smjeru bi bilo najpovoljnije nastaviti rad u predstojećem mandatu. Nakon toga, u Ženevi polovicom siječnja imamo izvanrednu sjednicu WMSC-a, na kojoj ćemo donijeti prve odluke.

Koji su novi propisi u formuli 1?

– Uz novosti koje se odnose na sigurnost i atraktivnost tijekom utrka, napominjem da smo još prije tri godine donijeli odluku kako bi u okvirima svjetskog trenda smanjenja emisije stakleničkih plinova, u F1 bilo dobro koristiti motore manjeg obujma od uobičajenih. Tijekom 2014. godine u utrkama F1 bit će korišteni motori od svega 1600 ccm3. Da je to netko rekao prije deset godina, smijali bi mu se. No treba znati da će utrke s tim motorima biti izuzetno atraktivne, vidimo to već sad u WRC-u. Nisu to motori za automobile s kojima se ide na ‘plac’, već oni koji mogu napraviti samo 500-tinjak kilometara, ali kakvih! Time ćemo smanjiti potrošnju goriva, odnosno ispuh C02 u zrak. Moramo i ovdje nametati ekološke trendove.

Mateschitzeva vizija

Je li se razgovaralo kako ‘zaustaviti’ četverostrukog prvaka Vettela?

– Nije to zasluga samo vunderkinda Vettela. Naime, vlasnik Red Bulla Dietrich Mateschitz pravovremeno je, prije nekoliko godina, angažirao Renault kako bi mu dugoročno isporučivali najkvalitetnije motore. Istovremeno je u Red Bull doveo najkvalitetnije kadrove koji su zanat ispekli u F1. Otvorio je vlastite škole, iznjedrio vrhunskog vozača te dodao izvanrednu šasiju i tim koji u boksu mijenja kotače za 2.8 sekundi. Radi se o simbiozi koja je donijela savršenstvo u kojem je Vettel naravno u glavnoj ulozi. Kockice su im se posložile.

Ima li novosti oko staze u Bistri?

– Dvije godine čekalo se donošenje novog Zakona o strateškim investicijama. Vjerujemo da će se Vladinim provedbenim aktima, kojima bi se potencijalnim investitorima garantirali kvalitetni uvjeti, konačno omogućiti realizaciju ne samo projekta u Bistri, nego i mnogih drugih u Hrvatskoj. Potencijalni investitori su bili u Hrvatskoj, ali nitko ne želi investirati dok nije u poziciji potpisati ugovor koji bi mu garantirao kvalitetne financijske uvjete prema kojima će raditi određeni broj godina. Ne vrijedi to samo za sport, navodno još neki ključni projekti čekaju...

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije