Zagorci plaćaju najskuplje obavezno osiguranje vozila u državi. To obavezno osiguranje od automobilske odgovornosti skuplje od Zagoraca u Hrvatskoj ne plaća nitko, jednako skupo plaćaju Zagrepčani, a za sve ostale u zemlji osiguranje vozila je jeftinije.
Sedam zona rizika
Hrvatska je, naime, podijeljena na sedam zona rizika, poredanih od 3. do 9. zone. One se određuju prema omjeru šteta i broja vozila na određenom području pa zato i nema 1. i 2. zone, koje bi prema toj računici bile najmanje rizične, već "računanje" počinje od 3. zone. Tako registarske oznake KR i ZG spadaju u onu 9., najrizičniju zonu. I dok je za one zagrebačke shvatljivo da budu najrizičnije (najgušći promet – najviše nesreća), Zagorcima nije jasno zašto oni spadaju u istu kategoriju iako su zagorske prometne statistike prema podacima PU krapinsko-zagorske iz godine u godinu sve bolje. Primjerice, 2011. bila je godina s najmanje nesreća u posljednjih 15 godina, međutim od promjena zona rizika, koje određuju Hrvatski ured za osiguranje i Hanfa, još uvijek ništa. ‘'Braća po kaju'’, Varaždinci, Međimurci i Podravci tu ipak mnogo bolje prolaze budući da su svi smješteni u 6. zonu rizika. Primjerice, cijena obaveznog osiguranja za VW Golf snage 66 kilovata (90 KS) bez ikakvih bonusa u Krapini košta oko četiri tisuće kuna, ovisno o osiguravajućoj kući cijena varira za 100 do 200 kuna. S druge strane, kada bi se taj isti automobil registrirao u Čakovcu ili Prelogu, cijena bi se kretala između 2700 i 3100 kuna. I u Varaždinu je slična cijena, osnovno osiguranje za ‘'naš'’ golf košta 2900 kuna, baš kao i u Koprivnici, s time da u Koprivničko-križevačkoj županiji Križevčani prolaze još bolje. Oni, naime, spadaju u 4. zonu rizika pa bi osiguranje za isti automobil platili oko 2400 kuna.
Imali bi stoga i Podravci što negodovati oko određivanja zona rizika za osiguranje, barem onaj dio koji na svojim automobilima ima registracije KC. Naime, u Lepavini mještani imaju registracijske oznake Koprivnice, a u susjednom selu Carevdaru križevačke. Na samo nekoliko kilometara u istoj županiji razlika je 500-tinjak kuna pri osiguranju istog automobila, a kada bi se krapinske oznake usporedile s križevačkim, razlike su u cijeni za isti auto i do 1600 kuna.
Ipak se snalaze
Upravo te razlike u cijenama nagnale su Zagorce da se snađu drugačije i počinu automobile kupovati na leasing. Naime, za vrijeme trajanja leasinga, automobil glasi na leasing-kuću pa se vozilo može registrirati u bilo kojem gradu gdje leasing-kuća ima registriran svoj ured. Dakako, prvi je izbor Daruvar koji je jedini grad u Hrvatskoj u najmanje rizičnoj, 3. zoni, gdje je cijena obaveznog osiguranja za naš golf manja od 2300 kuna. Pogotovo je to izbor obrtnika koji svoje automobile kupuju većinom na leasing, međutim i fizičke osobe upravo zbog te štednje sve više kupuju automobile na leasing.
Na tegljaču razlika i 10.000 kuna
I prijevoznici s područja Zagorja već su dugi niz godina u neravnopravnom položaju kad je u pitanju plaćanje osiguranja za vozila. Naime, osiguranje za kamion najveće dopuštene mase do 40 tona u Krapini košta oko 25.000 kuna, dok je u Daruvaru oko 15.000 kuna. – I Obrtnička komora i županica dali su si truda, međutim na naše učestali dopise HUO-u, Hanfi i ministarstvu nismo nikada dobili odgovor. Te se zone nisu mijenjale još od Jugoslavije i uvijek nam kažu da se radi na tome da se malo izjednače, međutim pisanog traga o tome nema – rekao je Romeo Antolić, predsjednik zagorskog Ceha prijevoznika pri HOK-u.
@duncan_idaho... a zg tablice su mjerilo za dobrog vozača, i što se dogodi kad sretneš recimo KR, KC i slične tablice na autoputu, ili u Krapini i Koprivnici, zoveš vučnu službu da te makne s ceste? Ljudi, okanite se predrasuda i ponašajte pristojno u promet... nemaju tablice veze iskustvom u vožnji ;)