Na otok Giglio ponovno su stigli novinari iz cijelog svijeta pratiti uzdizanje broda Concordija iz mora do razine gaza kako bi bio otegljen na rezalište. Na konferenciji za novinare održanoj u 16 sati objašnjena je operacija koja će trajati od 6 do 7 dana, nakon čega će brod biti otegljen u Genovu.
Posljednja plovidba, uz pomoć tegljača i čeličnih sanduka punih zraka, broda Costa Concordije započinje u ponedjeljak 14. srpnja od otoka Giglija, gdje je se nasukala na greben 13. siječnja 2012., do luke u Genovi gdje će biti razrezan. Taj brodolom odnio je u smrt 32 osobe. Costa Concordia je ispred otoka Giglija uronjena 30 metara u more. Uz pomoć 36 sanduka, koji su postavljeni na bokovima kruzera nakon što je u rujnu prošle godine uspravljen i u koje će biti izbačena voda i ubačen zrak, trebao bi izroniti iz mora za oko 12 metara. Pod vodom bi ostalo 18 metara broda, dakle 10 metara više od njegova normalnog gaza koji iznosi 8,2 metra.
Brod će najprije polako biti izvučen iz mora, a onda će polako krenuti, uz pomoć četiri remorkera (da naprijed i dva iza krme broda), do luke Genova Voltri. Ta plovidba bi trebala trajati nekoliko dana, a sve će biti pod velikom prismotrom. Započelo je testiranje sanduka, u kojima je sada voda koju će zamijeniti zrak, kao i testiranja drugih dijelova. Operacije izvlačenja broda vodi Nick Sloane, koji je upravljao i operacijom uspravljanja Concordije. U sadašnjoj fazi operacije izvlačenja i tegljenja broda sudjeluje 300 osoba.
Foto: Silvije Tomašević
Osim što su sanduci istestirani, što su vezani na različite načine zbog potrebe i konfiguracije broda, itd., postavljeni su posebni učvršćivači (bitve) na brodu za koje treba vezati sajle do remorkera. U ponedjeljak bi u šest sati ujutro, ako ne bude nepredviđenih razloga za zastoj, trebala započeti operacija uzdizanja broda iz mora. Ispod broda provučene su čelične sajle i vezane za kopno otoka, a s druge strane će biti vezane za remorkere koji će ih potezati i tako uzdizati brod. Istodobno će se
u sanduke u kojima je sada voda, ubacivati zrak. Prvog dana bi brod bi se trebao izdići dva metra iz mora, koje sada dolazi do komandnog mosta.
Nakon toga bi brod trebalo udaljiti od grebena, na kojem je bio naslonjen, na oko 30 metara prema istoku od otoka. Tu bi ga trebalo usidriti prije negoli će započeti tegljenje prema Genovi. Uvijek postoji opasnost od mogućeg potonuća broda ili od zagađivanja mora. Posebna plovila će pratiti Concordiju i nadzirati cijelu operaciju kako bi se na vrijeme spriječila eventualna nezgoda.
Costa Concordia je dug 290 metara, širok 35 i visok 70 metara, a ima gaz 8,2 metra. No, nakon što će biti izvučen iz mora ukupna njegova širina, zajedno sa sanducima, bit će 62,5 metara, a pod more, odnosno njegov gaz, će biti 18,5 metara uključujući i lance i sve što je stavljeno ispod njega kako bi mogao plutati.
>>Kako sam uspravio Concordiju!
>>Nova policijska snimka otkriva raspadajuću unutrašnjost Costa Concordije
Gospon Silvije, a da se malo testirate na Alzheimera???? Dobro se sjećam. Costa Concordia se potopila na dan kada sam se vraćao sa jednog skijanja, a 2014. nisam bio na skijanju. A možda i jesam? Moram i ja otići doo liječnika za Alzheimer