Nova pravila

Evo što se sve od danas mijenja za korisnike mobitela

mobitel
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
01.05.2015.
u 08:19

Stupanjem na snagu novih odredbi HAKOM će pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa

Od danas na snagu stupaju nova potrošačka prava u elektroničkim komunikacijama propisana Pravilnikom o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.

Evo što se mijenja za korisnike mobilnih uređaja:

1. Besplatno otključavanje uređaja

Operator mora besplatno otključati uređaj na zahtjev korisnika u bilo kojem trenutku ako je korisnik ugovorio pretplatu. U slučaju unaprijed plaćene usluge, tzv. „pre-paid usluge“, otključavanje se može zatražiti nakon godinu dana korištenja usluge uz predočenje računa za kupnju uređaja. Rok za otključavanje je 15 dana.

2. Minimalno razdoblje nakon obnove računa

Minimalno razdoblje unutar kojeg korisnik može koristiti sve ugovorene usluge nakon obnove računa bonom mora vrijediti najmanje tri mjeseca od nadoplate. Ograničenje se ne odnosi na trajanje pojedine tarife ili opcije i podrazumijeva da korisnik nakon nadoplate ima dovoljno novca na računu za pojedinu uslugu.

3. Probno razdoblje

Operator mora omogućiti korištenje probnog razdoblja od pet dana u mrežama pokretnih komunikacija za javnu govornu uslugu (pozivi, SMS, MMS) i/ili pristup internetu, za vrijeme kojeg potrošač može ispitati udovoljava li usluga očekivanjima i odlučiti hoće li zadržati uslugu ili odustati od nje. Korisnik pri tome plaća samo stvarnu potrošnju bez naplate bilo kakvih penala zbog eventualnog odustajanja.

Stupanjem na snagu novih odredbi HAKOM će pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa. Ujedno se pozivaju korisnici da prijave sve nepravilnosti u primjeni novih pravila, ako na njih naiđu, a HAKOM-ovi inspektori u tom će slučaju donijeti odgovarajuće mjere protiv prekršitelja.

Sve nepravilnosti u svezi novih pravila mogu se prijaviti na za tu svrhu uspostavljenu adresu elektroničke pošte nova.prava@hakom.hr.

Cijeli pravilnik pročitajte ovdje.

>> Stalno buljite u mobitel? Nemojte, to 'uništava' vaš izgled

Ključne riječi

Komentara 3

DU
Deleted user
15:35 01.05.2015.

U EU nema ogranicenja trajanja vrijednosti bona. Ako uplatis na primjer u Njemackoj 10 eura, oni ti vrijede dok ih ne potrosis a ne samo tri mjeseca!

KR
krumember
15:12 01.05.2015.

A jel nam još uvijek smiju naplaćivati BIH roaming 10 km unutar HR teritorija kao npr. VIP

DU
Deleted user
09:45 05.05.2015.

Uopce ne razumijem kojom se logikom vode kad ogranicavaju uotrebu bona. Ako sam kupio bon za 100 (110) kn onda je on moj zauvijek a ne samo 3mjeseca. 29 lp za uspostavu poziva?! WTF?! Teta prespaja zice u centrali? Ne to je bilo nekad sad vise nije, samo sad se naplacuje, a nekad nije. Vece lopine od ovih su jos samo banke!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije