Za učenje nikad nije prerano niti prekasno, a najbolje se uči u - igri. U Zagrebu je upravo počela serija najkreativnijih ljetnih radionica za djecu u sklopu projekta Fora radionice. To su dječje znanstvene, tehničke i tehnološke radionice namijenjene djeci od predškolskog uzrasta pa do 11. godine.
- S darovitom djecom se nedovoljno radi u Hrvatskoj, pa su i naše radionice doprinos u tom smislu - omogućavaju djeci koja imaju interes za znanost da posvete onome što vole. Zato su i roditelji i djeca sretni da nešto kao Fora radionice postoje - priča nam Željka Babić, voditeljica projekta Fora radionice koja nam je u razgovoru predstavila svoj projekt u sklopu kojeg je u animacijama, tečajevima, rođendanima i predstavama uživalo više od 2000 djece.
Je li znanost s tečajeva preteška za djecu?
- Fora radionice imaju filozofiju da je bespredmetno učiti malu djecu znanosti - mi se igramo znanstvenika, istražujemo i kao pravi znanstvenici otkrivamo prirodne zakonitosti. Cilj je da dijete samo dođe do svojih uvida. Nije nam važno je li to iz prve, druge ili treće - bitno je da u znanosti, prirodi i tehnologiji vidi nešto lijepo, da ga uz pokuse, tehnologiju i programiranje vežu ugodne emocije i da zadovolji svoju potrebu za istraživanjem i pokusima. Znanje je kasnije lako nadograditi - ako postoji motivacija i ljubav.
Vole li djeca više sklapati robote ili učiti ih da nešto kažu ili izvedu?
Djeca su "strojevi za učenje" - i ona žele učiti sve - sve ih zanima, samo je potrebno dati im dovoljno vremena, prilagođene materijale i staviti ono što rade u okvir njihovih interesa i svakodnevnog iskustva.
Što djeca mogu naučiti o programiranju?
Osnove programiranja - mi im kažemo da svi oni programiraju - kad uče svoje prijatelje neku igru - to je programiranje. Isto tako učimo robota. Moramo mu točno reći gdje da ide, što da kaže, kako da se okrene, pa djeca nauče mjeriti udaljenosti, kuteve, i osnove programske logike.
Mogu li nešto samostalno nakon tečaja isprogramirati?
Mogu naučiti upravljati dječjim Make Wonder robotima, i napraviti jednostavne igrice.
Mnogi roditelji traže način kako najbolje izabrati neki tečaj ili aktivnost za dijete da poprimi navike i počne se baviti nečime korisnim. Razmišljate li o Fora radionicama i u smislu da to postane prva stepenica u edukaciji prema novim zanimanjima?
Današnja zanimanja i svijet u kojem živimo su jako kompleksni, stalno se mijenjaju, a osim toga, većina budućih zanimanja temeljit će se na kreativnosti, inovaciji i sposobnosti brzog učenja i transfera znanja iz raznih polja, tako da je svako znanje i iskustvo u vidu drugačijeg načina razmšljanja kapital za dijete. Posebno je to slučaj s tehnologijama - želimo da se dijete osjeća sposobno savladati to, zapravo ogromno, i stalno rastuće znanje. Želimo da vjeruju u sebe. To je najvažnije.
Developeri su jedno od najtraženijih zanimanja u razvijenom svijetu, razgovarate li sa softverskim tvrtkama i možda tražite prijelazna rješenja, gdje bi se djecu moglo učiti vještinama koje im kasnije mogu i profesionalno koristiti?
Takva rješenja postoje - Skratch, razvijen na MIT-u jedno je od najpopularnijih, zatim Dash & Dot, s programskim jezikom Blockly, a zanimljiv je i koncept Bitsbox.
Je li prerano predškolsku ili djecu nižih razreda učiti nečemu takvom?
Realne rezultate današnjeg obrazovanja, svih njihovih izazova i mogućnosti, znat ćemo za 20 godina. Sve što se sada događa je zapravo eksperiment. Mislim da se ne može pogriješiti ako se u tome osluškuju djeca. Vjerujem da je radost dobar pokazatelj učinkovitosti, odnosno smjera u kojem treba ići. Radost, opuštenost i interes prirodna su stanja za učenje. Fora radionice njeguju tzv. edutaiment pristup - edutainment + education. Igra i učenje u omjeru koji je djeci poticajan - zaključuje Babić.
Za upise se možete javiti na e-mail foraradionice@vecernji.net, a više o detaljima igraonica pronađite ovdje.
>> Omogućite djetetu najzabavnije ljeto u gradu!