Okupljanje inovatora

Zvuk Infobipa poslan na Mjesec vratio se u Pulu – internetom

Vodnjan: #MTFPula u Infobipovom Campusu
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
1/8
17.05.2019.
u 13:40

Događaj ovog tjedna u skladu je s onim što mi pokušavamo napraviti, govori jedan od osnivača “najveće IT kompanije u Vodnjanu”, kako stoji na duhovitim plakatima u kampusu

U Infobipovu kampusu Pangea ovog se tjedna odvija Music Tech Fest. Riječ je o okupljanju vezanom za glazbu i tehnologiju. No, ne radi se o nekom festivalu vezanom za techno glazbu, kako bi netko možda pomislio, nego o globalnoj zajednici inovatora i stručnjaka. Nekoliko stručnjaka, među njima i poznata hrvatska inovatorica Michela Magaš, koja je i inicijatorica ove vrijedne ideje, stiglo je u Vodnjan kako bi s Infobipovim inženjerima istraživali mogućnosti vokalne umjetne inteligencije. Što to zapravo znači? Primjerice, dokazano je kako je moguće slušati glazbu i putem vibracija, što se pokazalo izuzetno korisnim za djecu oštećena sluha. Medij kroz koji se zvuk prenosi jest – tekućina.

Djeci omogućuju da čuju

Tako je Mordechai Brauenstein iz Izraela pokazao kako zvuk potiče u tekućini pravilne i prepoznatljive oblike. CJ Carr iz SAD-a pokazao je kako je moguće postići da umjetna inteligencija sama “sklada”. Natjeralo se neuralnu mrežu da kontinuirano radi glazbu sasvim nalik death metal sastavu Archspire. Zato što je na njihovoj glazbi neuralna mreža i uvježbavala. Posebno je zanimljiv događaj bio Sister Moon, koji je vodila Martine-Nicole Rojina uz pomoć našeg dr. sc. Svena Maričića. Riječ je o slanju zvukova sa Zemlje prema Mjesecu s pomoću nekada najvećeg radioteleskopa Dwingeloo u Nizozemskoj, koji se na Zemlju i vrate nakon što se odbiju od Mjesečeve površine. Svoje je zvuke poslala i njemačka državna filharmonija, a poslan je i zvuk Infobipa.

Pogledajte video:

 

Uspjelo je, zvuk se vratio na Zemlju i začuo na pulskom Sveučilištu Jurja Dobrile na koje je iz Nizozemske dospio sigurnom internetskom vezom. Dolazak Michaele Magaš u Vodnjan bila je velika vijest. U uvodnom je izlaganju inovatorica podsjetila na svoju bogatu karijeru, koja uključuje i dugogodišnji angažman u Financial Timesu, ali i najveće ostvarenje njezina oca, poznatog arhitekta Borisa Magaša. Riječ je o stadionu Poljud koji je, osim što je dizajnerski, i inovatorski dragulj. Naizgled je to bio neobičan događaj za tvrtku koja se temeljno bavi SMS-ovima, u čemu je globalni lider. Pitali smo jednog od osnivača, Izabela Jelenića da nam objasni što je Music Tech Fest radio u Vodnjanu.

– Zanimljivo, to je za vas neočekivano, no za nas je to dosta prirodno. Može biti neočekivano jer smo do otvaranja kampusa bili nešto malo tiši prema javnosti, ali sada smo je odlučili i obavijestiti o tome. Pokušavamo uključiti i druge, posebno akademsku zajednicu s kojom pokušavamo što više raditi. Gledamo da što širi krug ljudi ima koristi – kaže Jelenić. Može li se u radionicama #MTFPula prepoznati neki novi smjer u kojem će Infobip ići?

Izabel Jelenić među osnivačima je Infobipa te najavljuje da idu u smjeru koji nije temeljni SMS
Foto: Duško Marušić/PIXSELL

– Idemo u smjeru koji nije temeljni SMS. Naš temeljni biznis i počeci jesu klasični SMS, no dolazi drugačija komunikacija, više kanala poput Vibera, WhatsAppa i sa svima njima mi radimo. Dolazi messanging kao usluga, naš voice, koji je već vrlo jak, WebRTC i video conferencing. A mi smo u svemu tome, u sferama aplication to person odnosno business to people. SMS je bio davno, sada je komunikacija puno širi pojam, ne samo slanje poruke, već komunikacija. Pokušavamo pomoći poslovnim ljudima da što prirodnije komuniciraju s ljudima – ističe.

Slijedi Tech City Vodnjan

Događaj ovog tjedna u skladu je s onim što mi pokušavamo napraviti, govori jedan od osnivača “najveće IT kompanije u Vodnjanu”, kako stoji na duhovitim plakatima u kampusu.

– Prvi smo put postavili opće kompanijske ciljeve, a jedan je od tih da želimo zaposliti dvije tisuće ljudi u svijetu u sljedeće tri godine. Ima dovoljno potrebe, dovoljno, posla, dovoljno projekata za te ljude. Jedna je od inicijativa i taj Tech City Vodnjan. Njime bismo pokrenuli lokalnu zajednicu i vlast, dokazali da se odavde može raditi dobar posao. A IT industrija je takva da se bez puno investicija može raditi lijep posao iz jednog okruženja koje ima visoku kvalitetu života i gdje se može raditi za cijeli svijet. A da mladi ljudi ne odu. Jasno je da je mladim ljudima danas teško, imamo s time iskustva jer radimo po cijelom svijetu. Ljudi dođu raditi kod nas, usvoje znanja, onda odu negdje drugdje. I vrate se. To je pokazatelj da nije drugdje trava zelenija. Lijepo je pokazati da se iz Vodnjana može raditi posao za cijeli svije – objašnjava jedan od tri osnivača Infobipa.

– Voljeli bismo postići s lokalnom zajednicom da IT uđe u njihov DNA, kao što su to loza i masline. Mi smo ovdje kao Kalifornija, koja je isto poznata po vinima, a tamo se nalazi Silicijska dolina, IT i vino idu ruku pod ruku. Mi želimo postići da ljudi ovo mjesto prepoznaju kao nešto gdje mogu raditi, učiti o IT-u, družiti se, sjesti u kafić, pričati o tehnologiji – govori Silvio Kutić, drugi osnivač tvrtke, koji je na kreativan način opisao razlike u osnivanju posla u Americi i Hrvatskoj. Ako uzmemo da je simbol početaka u IT-u garaža, onda američka i hrvatska garaža nisu iste!

– Problem je što ovaj sustav nije toliko poslovno orijentiran kao američki. S time da ja ne mislim da je američki model savršen i da mu se treba klanjati, mislim da je Europa puno napravila već sa svojim socijalnim mjerama, pruža veću stabilnost i kvalitetu života nego u Americi. Mislim da mi trebamo razviti neki svoj model koji funkcionira i koji se može skalirati dalje. Pokupimo od Europe i Amerike one dobre stvari – kaže. I Infobip kao i sve druge slične tvrtke u stalnoj je potrazi za kadrovima.

– Mi posvuda imamo urede, i po Rusiji i po Indiji i svugdje je potreba za kadrovima velika, posla ima jako puno, svim IT tvrtkama problem je isti. Zato želimo razviti taj Tech City, zato što želimo pridobiti kvalitetne ljude iz cijelog svijeta da mogu ovdje raditi. I to je razlog ovog događaja, da dožive iz prve ruke kako izgleda kako izgleda život ovdje.

Vide da se nešto ovdje događa i žele doći ovamo. U IT-u je bazen kadrova mali, svi pokušavaju do istih ljudi, i zato otvaramo urede po cijelom svijetu, zbog kadrova. Nas je zanimalo kako ćemo ‘porukirati’ u bližoj budućnosti.

– Dosta se priča o RCS-u, koji je pandan Apple Messageingu i Googleovom Androidu, ta tehnologija ima puno više mogućnosti nego SMS. Gura je i GSMA organizacija kao krovna organizacija, pa su uključeni vodeći operateri. Pitaju nas često upravo što to mi radimo kad je SMS praktično mrtav. Ali mi smo na SMS-u počeli i dio je naših usluga, ali ga danas nadopunjuju brojni drugi kanali i napredne tehnologije s kojima radimo. Potreba za komunikacijom s korisnicima neće nikad prestati, a mi ćemo uvijek biti tu da to omogućimo s fokusom na customer-centric inovaciju – kaže Jelenić.

Pogledajte video o misterioznim ljudima - tko su zelena djeca, svjedokinja Kennedyjeva ubojstva...

Ključne riječi

Komentara 1

OK
okvals54
15:25 17.05.2019.

Bolje da su poslali Nina Nekretnina,ali bez povratka.Bio bi jedan IDS-ov lopov manje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije