Pogled s Manhattana

Turisti žrtve marketinških trikova

07.12.2007.
u 19:00

Svi koji iz Hrvatske putuju u New York zbog predbožićnih rasprodaja i velikih kupnja, a takvih je podosta, sudeći prema informacijama zrakoplovnih kompanija, trebaju se, osim hrpom dolara, “naoružati” i strpljenjem.

Turističke agencije koje prodaju aranžmane sigurno neće unaprijed zastrašiti svoje klijente informacijom da će biti smješteni u jeftinom hotelu blizu zračne luke, pa će zbog toga nepotrebno trošiti dolare na prijevoz vlakom ili taksijem do Manhattana. Vjerojatno ih neće zasuti ni upozorenjima da se u robnim kućama ili popularnim trgovinama poput H-M ili Victorije Secret pred kabinama za isprobavanje odjeće čeka sat vremena, a potom još jedan sat u redu pred blagajnom.

Gužve na newyorškim ulicama velike su tijekom cijele godine, ali u prosincu su neizdržive i za one koji su naviknuli na neumoran ritam milijunskog megalopolisa, pa nije rijetkost da mnogi turisti postanu nervozni i zažale što su uopće došli. Podzemna je željeznica najlogičnije prijevozno sredstvo, jer slobodan je taksi teško pronaći, a kad ga ulove, vožnja potraje predugo jer su ulice zakrčene automobilima, pa je ponekad isplativije hodati, hodati i samo hodati. “Ne sjećam se kad sam posljednji put propješačio toliko kilometara koliko sam prešao u jednom danu u New Yorku”, rečenica je koju biste mogli čuti od svakog nadobudnog turista, jer Manhattan najbolje možete upoznati i doživjeti prošetate li njegovim dugim avenijama i ulicama.

Unatoč svim zaprekama i gužvama, za mnoge je New York najljepši u predblagdansko vrijeme, u prosincu, i stoga je gotovo nemoguće pronaći slobodnu hotelsku sobu ili stol u razvikanim restoranima u kojima se rezervacije primaju i mjesecima unaprijed. Poznate robne kuće poput Macy’s, Saks Fifth Avenue ili Lord &Taylor ulažu stotine tisuća dolara samo u ukrašavanje izloga i prodavaonica, pa nije rijetkost da mnogi turisti ulaze u njih više radi toga da se u toj raskoši fotografiraju nego radi šopinga.

Platežna je moć Amerikanaca pala, svi najavljuju recesiju, ne troši se kao prijašnjih godina na darove i “milijun malih božićnih sitnica”, pa se kupci pokušavaju privući novim marketinškim trikovima. Najčešće su žrtve trgovaca strani gosti jer je turizam druga najprofitabilnija gospodarska grana u New Yorku. Slogan “Želite li se vratiti iz New Yorka bez dara za svoje najmilije?” najbolje pokazuje koliko se psihološki pokušava utjecati na kupce.

U moru ideja, trikova i osmišljavanja načina na koji bi se povećala prodaja u New Yorku se posljednjih dana ističu trgovine tehničkom robom, a u njima se najviše kupuju mobiteli i prijenosna računala. Trgovci su osmislili ponudu po kojoj se tijekom prosinca i naknadno može dobiti popust na kupljenu robu. Na primjer, kupite laptop koji stoji 900 dolara, ali nakon dva tjedna u istoj trgovini njegova se cijena spušta na 700 dolara. Važno je sačuvati originalni račun i vratiti se po 200 dolara koliko se kupcu isplaćuje zbog sniženja.

Naravno, mnogi su zagrizli taj mamac, a lukavi marketinški stručnjaci tvrde da se velik dio vraćenog novca opet potroši u istoj trgovini, a često se kupuju i skuplji proizvodi, pa se takve akcije dvostruko isplate, vjerojatno i onima koji imaju prijatelje i rodbinu u New Yorku, jer račun treba nekome ostaviti za naknadna sniženja. Naravno, to je za mnogobrojne turiste nemoguće, pa se savršeni krug zavaravanja kupaca u predblagdansko doba nastavlja. Do novih ideja i novih posjetitelja.

Želite prijaviti greške?