Nekad smo o njima govorili kao "malim ekranima", no danas su oni sve samo ne mali. Televizori velikih dijagonala omogućuju nam da uživamo u visokim rezolucijama i blještavim spektaklima, ali nude nam i sve više drugih mogućnosti kako bi nas što duže zadržali prikovanima uz daljinski upravljač. Veliko istraživanje na 1273 Hrvata pokazalo je kako čak gotovo 25 posto ispitanika pred TV prijamnikom provede više od 4 sata svakog dana.
U prosjeku smo ipak pred televizorom nešto manje od tri sata, odnosno 160 minuta svakog dana potrošimo na gledanje televizije. Najveći dio ispitanika, odnosno njih skoro 60 posto, u prosjeku pred televizorom provede od 1 do 3 sata svakog dana. Istraživanje je otkrilo i da u skoro svakom drugom domu i dalje traje 'borba' oko daljinskog upravljača jer 48 posto ljudi je reklo kako imaju samo jedan TV prijamnik. S druge strane, kod 17 posto ljudi dogovor između nogometa, filmova ili vijesti lako se postigne jer u domu imaju tri ili više televizora. Po dva televizora nalaze se pak kod 32 posto ispitanika.
Što se tiče sadržaja koji najviše volimo gledati, čini se da su nam najvažnije vijesti. Skoro 50 posto ispitanika to je stavilo na prvo mjesto, a potom slijede TV serije i filmovi. Iako su mnogi u nogometnom zanosu povezanom uz Europsko prvenstvo u Francuskoj, ispitivanje je pokazalo da je prosječnom gledatelju sport tek na petom mjestu, a iza njega još slijede dokumentarci. No, Hrvati su, odnosno 81 posto njih, spremni i koristiti pay per view uslugusamo da bi gledali pojedine događaje, a to se primarno odnosi na utakmice i sportske emisije.
Obožavamo komedije
Hrvati obožavaju i holivudske spektakle, a među najpopularnijim filmovima u Vip videoteci prošle godine su bili Nestala, Interstellar, Pobješnjeli Max, Fury, Jurski svijet, dok su trenutno najgledaniji filmovi komedije Zoolander 2 te Djedica pušten s lanca i Tatica se vratio. Povratnik s Leonardom DiCapriom za kojeg je dobio i Oscara na četvrtom je mjestu najgledanijih.
I dok skoro polovica Hrvata ima jedan televizor u kući, zanimljivo je kako su ulogu "malih ekrana" danas preuzeli mobiteli i tableti kao dodatni ekran na kojem gledamo televizijski sadržaj. Tako je istraživanje pokazalo da TV za van usluge najčešće koristimo kod kuće (38 posto) i to vjerojatno kako bi bili sigurni da nećemo propustiti neki napeti film ili završnicu utakmice. Potom sa 20 posto slijedi javni prijevoz dok na odmoru TV za van koristi 19 posto ljudi, što je i razumljivo jer smo se odlučili odmoriti od svega.
Kao glavni uređaj za ovakav tip usluge za 77 posto ispitanika je mobitel koji je i najpraktičniji ako želimo nešto vidjeti u pokretu, a u ostalim slučajevima koristit ćemo tablet ili prijenosna računala.
Kako Amerikanci gledaju televiziju?
Usporedbe radi, odrasli Amerikanci televiziju gledaju puno više od Hrvata i to čak 5 sati i 4 minute dnevno, a pola sada od tog vremena odnosi se na sadržaje koje su snimili na DVR uređajima. U odnosu na 2014. godinu, u prosjeku su gledali 19 minuta manje televizije. Najviše su pred televizorima oni stariji od 50 godina i oni su jedini zabilježili rast. Kod mlađih od 24 godine trend je potpuno drugačiji i oni gledaju oko dva sata televizije tjedno manje nego prošle godine. Ogroman rast pak zabilježili su streaming servisi, a skoro 50 posto Amerikanaca koristi Netflix, Amazon Prime, Hulu i slične. Velik rast bilježi i konzumiranje medijskih sadržaja na tabletima i to za čak 61 posto u odnosu na prošlu godinu - skok sa 19 na 31 minutu dnevno, prenosi NY Times.
Sadržaj omogućio Vipnet