RIM - Poslovanje nove Alitalije obilježio je u utorak, 13. siječnja kaos zbog prosvjeda zaposlenih u staroj državnoj kompaniji u zračnim lukama u Milanu (Linate i Malpensa).
Italija nakon 63 godine više nema državnu zrakoplovnu kompaniju Alitaliju, koja je potonula u dugovima, a čiji je dobar dio preuzela talijanska zrakoplovna kompanija CAI u vlasništvu šesnaestorice talijanskih poduzetnika koji su uložili milijardu eura. S ulogom od 320 milijuna eura, što je 25 posto ukupnoga kapitala, u novu Alitaliju ušla je francusko-nizozemska kompanija Air France - KLM. U novu talijansku kompaniju, koja se od sada zove Alitalia - Compagnia aerea italiana, ušla je talijanska kompanija Air one poduzetnika Carla Totoa.
Nova Alitalija ima 12.500 zaposlenih (uključujući i 2500 zaposlenih u Air oneu) te će imati 669 dnevnih letova u odnosu na 500 koliko je imala stara kompanija, te 4678 letova tjedno u odnosu na 3496 koliko je imala stara Alitalia.
Nova kompanija ima manje zrakoplova, odnosno 148 u odnosu na 170 koliko ih je imala Alitalia, što znači da će svaki zrakoplov imati u prosjeku dnevno 4,52 leta u odnosu na 2,94 leta dosadašnje Alitalije.
Lošiji dio stare kompanije ide u propast zajedno s 3,4 milijarde eura dugova. Mnoge tvrtke koje su opskrbljivale Alitaliju, ali i njezini dioničari, ostat će bez dijela svog novca. Propadanjem Alitalije bez posla je ostalo oko 10.000 osoba.
Prvi let nove kompanije u utorak ujutro iz Palerma u Rim sletio je sa 10 minuta zakašnjenja. Zaposlenici u milanskoj zračnoj luci Malpensa prosvjeduju protiv kompanijina sporazuma s Air Franceom jer su htjeli njemačku kompaniju Lufthansu te je odmah ujutro izbrisano sedam letova, a četiri su kasnila po 40 minuta u prosjeku. U rimskoj zračnoj luci u Fiumicinu prosvjeduju zaposlenici automobilskog prijevoza pilota i suradnika.
- Mislim da su to posljednji prosvjedi - rekao je Roberto Colaninno, predsjednik nove Alitalije. Početak rada nove, sada privatizirane zrakoplovne kompanije Alitalije nije bio najsretniji.