U jeku globalne krize, koja je uvelike uhvatila automobilsku
industriju, u Beogradu se do kraja tjedna održava Međunarodni salon
automobila. Riječ je o salonu u bijenalnom ritmu, koji se izmjenjuje s
domaćim, Zagreb Auto Showom. Tako slobodno možemo reći da je ovo
najznačajniji ovogodišnji salon automobila u našoj regiji.
S obzirom na stanje na domaćem tržištu novih automobila, ali i
rabljenih, te činjenicu da svi režu troškove, teško je predvidjeti u
kojem smjeru će se taj dio gospodarstva dalje razvijati. Iako je sada
teško predvidjeti što će se dogoditi sljedeće godine, moramo priznati
da nas ne bi čudilo da se 2010. u našem glavnom gradu ne održi salon
automobila, kao što je ove godine otkazan i Transport Show, salon
gospodarskih modela.
Da takva situacija nije samo pusta teorija, govori i podatak da je već
sada otkazan British Motor Show, koji se trebao održati sljedeće
godine, a ima tradiciju održavanja dulju od 100 godina. Ne treba
zaboraviti kako Velika Britanija ipak ima i neku tradiciju u
proizvodnji automobila, za razliku od nas,...
Prema posljednjem salonu automobila održanom prije dvije godine, mnogo
je uloženo u uređenje izložbenih prostora, a ponuda je proširena na
jedan dodatni paviljon, pa se osjeća viša razina ponude.
Beogradski salon automobila ove je godine ugostio više od 500 izlagača,
pa posjetitelji mogu razgledati većinu bitnijih noviteta koji su u
početku mjeseca predstavljeni u Ženevi. No, treba imati na umu da nije
riječ o publici iste platežne moći, pa je u Beogradu ipak stavljen
naglasak na svakodnevne i pristupačnije modele, bez nepotrebnog
rasipanja egzotikom koju poznaje mali broj ljudi, a još manji je ima
priliku kupiti.
I na Istok je stigla kriza, pa je sve teže doći do automobila, pogotovo
uzme li se u obzir kako je njihov standard bitno lošiji od našeg.
Smanjenu prodaju, kao i u nas, izravno su prouzročile financijske
institucije koje su smanjile količinu raspoloživog novca.
AKTUALNO Do kraja tjedna u Beogradu se održava najznačajniji sajam vozila u regiji