Smatrate li da su iste osobe suprotnog spola s dobrim, odnosno skupim
automobilima privlačnije od istih osoba suprotnog spola s lošijim
automobilima? Na ovo je pitanje čak 40 posto žena odgovorilo potvrdno.
Istodobno, 28 posto muškaraca dalo je isti odgovor. Tako ispada da žene
više “cijene” bolje automobile od lošijih, bez obzira je li muškarac
zgodan, privlačan, duhovit, dok je muškarcima bolji automobil manje
bitan.
Naime, specijalizirani internetski oglasnik 4Kotača (www.4Kotaca.net)
tijekom prosinca i u siječnju proveo je istraživanje na uzorku više od
1000 muškaraca te više od 400 žena.
Većina ispitanika (86%) posjeduje neko prijevozno sredstvo, pri čemu
nešto više muškarci (92%), nego žene (81%). Po markama automobila,
najviše muških ispitanika ima VW, slijede Opel i Renault. Kod
ispitanica je situacija malo drukčija.
Najveći postotak žena ima Opel, na drugom je mjestu Renault. Istodobno,
oba spola - kada bi imali priliku kupiti automobil po svojoj želji, bez
obzira na cijenu - najprije bi odabrali neki od BMW-ovih modela, a
nakon toga Audijev. Muškarci bi nakon toga birali Mercedes-Benz, Hondu,
Aston Martin, Volvo,... a žene Volvo, Toyotu, Mercedes-Benz, Hondu,...
Prve dvije marke, BMW i Audi, ispitanici bi odabrali i za svoje
partnere.
Čak 80% ženskih i 51% muških ispitanika izjavilo je da njihovi partneri
imaju neko prijevozno sredstvo. Među ispitanicima čije partnerice
nemaju prijevozno sredstvo, njih 11% izrazilo je nezadovoljstvo time. S
druge strane, petini ispitanica smeta što njihov partner nema
prijevozno sredstvo.
Pri kupnji automobila, osim cijene, većina ispitanika kao najbitnije
elemente navodi dodatnu opremu (64%), dok žene na prvo mjesto stavljaju
udobnost (68%). Zanimljivo, marka automobila je bitna za samo 3%
muškaraca i 10% žena.
Prilikom odabira automobila, 74% ispitanika uzelo bi u obzir i
mišljenje svoga partnera, pri su na to u većoj mjeri spremne žene
(83%), nego muškarci (66%). Najmanje su fleksibilni muškarci mlađi od
25 godina, dok kod žena nema velikih razlika među dobnim skupinama.
Nešto više od polovice ispitanika (52%) smatra da je suprotnom spolu
bitno kakav automobil oni voze, dok takvo mišljenje s njima dijeli 26%
žena. Samo 26% muškaraca smatra da automobil koji voze pridonosi
njihovoj muževnosti. S druge strane, žene u nešto većoj mjeri (38%)
smatraju kako njihov automobil pridonosi njihovoj ženstvenosti.
Svaki drugi muškarac (52%) smatra da bi s boljim (skupljim) automobilom
bio privlačniji suprotnom spolu, dok isto mišljenje dijeli svaka treća
ispitana žena (29%). Među muškarcima takvo mišljenje u najvećoj mjeri
imaju oni mlađi od 25 godina (63%), a najmanje ispitanici stariji od 45
godina (41%).
Statusni simbol
Na ljestvici statusnih simbola muškarci su na drugo mjesto svrstali automobil (42%). Nešto više od polovice muških ispitanika (51%) kao najvažniji statusni simbol navodi stan, odnosno kuću (51%). Žene su u najvećoj mjeri navele stan, odnosno kuću (56%), stanje na računu (47%) te radno mjesto (45%) kao statusne simbole.