Koliko se brzo mijenja računalna industrija, toliko se mijenjaju i izložbe onoga što se proizvodi. Među tim je izložbama najveća i najstabilnija u svijetu CeBIT u Hannoveru. Prva je bila ne tako davne 1986. godine, ali mnoge su izložbe u međuvremenu na svim kontinentima bile veliki hit, a u međuvremenu su krepale. Ovogodišnja je otvorena 3., a zatvara se u nedjelju 8. ožujka.
Robot kuha čaj, tipkovnica bez kompjutora, interaktivno ogledalo:
To nije "nerdie" izložba. Utemeljena je kao parada uredske opreme (Centrum der Büro- und Informationstechnik), ali zar takva tvrtka nije i IBM? Među poslovno zainteresiranim posjetiteljima mnogo je više "kravata i aktovki" nego ljudi bez radnog vremena s konjunktivitisom od dobrovoljnog "buljenja" u ekran.
Web-društvo sajma Cebit 2009. Kovanica "webciety" (nastala od pojmova world wide web i society) središnja je misao ovogodišnjega hannoverskog sajma. Internet je prisutniji u društvu od bilo kojega dosadašnjeg medija, mijenja pravila igre i pomiče svijet - poslovni i politički, svijet učenja i razonode. Umreženo društvo nakon dva desetljeća razvoja interneta postalo je svakodnevnica.
Naravno da se na ovakvom sajmu gleda isključivo u budućnost. Izlagači iz 69 zemalja i 4300 tvrtki predstavljaju inovacije i trendove, a na konferencijama raspravljaju o raznim tehnološkim poboljšanjima, poput razvijanja sustava za bolju kvalitetu internetskog pristupa u ruralnim područjima. Ove je godine predstavljen i multimedijalni eyebook, prototip njemačkog Centra za istraživanje umjetne ineteligencije (DFKI) - Zrakoplov pada u pustinji, čitatelj čuje eksploziju i u idućem trenu pojavljuje se Mali princ... Tijekom čitanja, uređaj nalik naočalama prati što čitate i projicira slike, odnosno pušta zvukove koji odgovaraju pročitanom sadržaju.
Veličina sajma koji 'obara s nogu'
Ono što obara s nogu (doslovce) je - veličina. Toliko je golema (450 tisuća četvornih metara) da ju je radoznalom pojedincu nemoguće studiozno obići ni za sve vrijeme trajanja. Zato je to izložba za pažljivo i razrađeno planiranje posjeta prije samoga polaska.
Tko boravi kraće mora pametno birati: cijele sektore tehnologije otpisati, određene paviljone držati u statusu "ako bude vremena" i koncentrirati se na dva ili tri. Pri tome treba imati na umu da kriterij "posjetit ću sve najveće" zna gotovo sigurno biti promašaj: bolje ih je sve strpati u kategoriju "ako stignem", a postaviti si vrhunski kriterij poput "mobilna tehnologija i ništa više", "prijenosna računala", "igre"... O mnogočemu će u voznom redu posjeta odlučiti najava dnevnih događaja. Zato uopće nije loše na izložbu doći u statusu novinara i prvo odredište je novinarski centar s restoranom gdje treba uz doručak proučiti što tko najavljuje toga dana. CeBIT je tlaka koja može uroditi iznenađujućim svjetskim premijerama na izlagalištima gdje ih se najmanje očekuje.
Posjet zna biti preporođujuće uspješan uz takva otkrića, čak i ako se vraćate pune glave i pune torbe papira i diskova, čak i kad znate da ste neke velike stvari propustili, a posve sigurno znate da vam je promaklo također mnogo toga značajnog iz kategorije "dark horse". Na CeBIT-u je nemoguće proglasiti najbolji izložak ili najboljeg izlagača i to je ono čime se tješite pri povratku. Valjda je zato i preživio.
Gledajte uživo konferencije iz Hannovera ovdje.
Putujete na Cebit?
Hannover u ožujku, ponekad prije, a ponekad kasnije, nije najugodnije odredište putovanja. Usred kontinenta na sjeveru Njemačke zna iznenaditi nepodnošljivo toplim ili nepodnošljivo hladnim vjetrovitim danima. Nikad niste sigurni da ste ponijeli prikladnu odjeću, a takav se doživljaj proteže kako u eksterijeru na nepreglednim ulicama izložbe, tako i u paviljonima u kojima je uvijek gužva, a zna biti pretoplo.