Zvalo me mnogo kolega i novinara, a sve što sam im mogla reći jest da sam ja svoje napravila, a sad su na potezu drugi. Cilj mi je bio probuditi javnost i skrenuti joj pozornost na prosvjetu i prosvjetare te na to kako učenici danas sve češće kažu da ne uče jer nemaju zašto – kratko nam je prepričala reakcije kolega i znanaca na svoj istup nastavnica Ankica Benček.
>>Objavljujemo pismo profesorice Benček u cijelosti
Ona se u svom ironično intoniranom pismu ispričala svojim učenicima i djeci što ih je godinama učila vrijednosti poštenja i znanja koje se u našem društvu premalo cijene.
Samo sam potpalila vatru
– Mnogi su mi čestitali, kazali da bi se svi prosvjetari trebali tome pridružiti, a drugi su mi rekli da sam time trasirala put u politiku i Sabor. Ma nisam to napisala da bih se eksponirala, ja sam samo potpalila vatru, a sada je na drugom da je razbukta. Moji bivši učenici kažu da im je drago što sam to učinila, a vidim da su se neki od njih uključili i ostavili komentare na vašem webu. Drago mi je što imaju svoj stav i iznose ga javno – kaže Ankica Benček.
Podršku njezinu potezu daju, uz različite dvojbe i pitanja, i naši sugovornici, također uključeni u poučavanje i odgoj mladih ljudi.
– Sviđa mi se to što je učinila, volim ironiju, samo je pitanje hoće li je prepoznati oni kojima je upućena. Ona očito više nije imala drugih argumenata i drugog načina da nešto promijeni – komentira psihologinja Mirjana Nazor, profesorica na Splitskom sveučilištu.
>>Vapaj profesorice Benček: Učenike sam 30 godina krivo odgajala!
Veze ispred kompetencija
Profesorica M. Nazor procjenjuje da pismo neće potaknuti promjene, iako bi trebalo, jer su oni kojima je upućeno debelokošci. Profesor Zlatko Miliša, pročelnik Odjela pedagogije Zadarskog sveučilišta, kaže da je pitanje bezvremensko, da su se iste dvojbe mogle postaviti prije nekoliko desetljeća, ali da će ih se moći isticati i za koju godinu. Kaže da veze i poznanstva nisu stvar socijalizma niti današnjeg društva, njih je bilo i bit će ih, one su, dodaje, na žalost iznad poštenja, stručnih kompetencija i sustava.
– Pismo je izvrsno, reaktualizira stara pitanja i poticaj je za one koji vode obrazovni sustav i gospodarstvo, a bit će intrigantno i za desetak godina – tvrdi Miliša.
Slično razmišlja i dio prosvjetara s kojima smo razgovarali. Predsjednik udruge osnovnoškolskih ravnatelja Nikica Mihaljević također podržava taj istup nastavnice Benček.
– Teško je u pojedinim trenucima ne biti frustriran zbog svega onog što se događa. Teško je reći može li se nešto promijeniti, izgleda gotovo nemoguće i mali čovjek često ima osjećaj nemoći – komentirao je Mihaljević.
Ne znam ćemu toliko buke oko znanja ili ne znanja ? Ja ćasno ,vodim posao u sklopu Hr-Vlade i ZNAM DA NIŠTA NEZNAM Pa gospodo vidite iz mog primjera da se može živjeti izrazito bogato. Hebrang