DUBROVNIK – Generalni direktor ACI-ja Anto Violić ustvrdio je kako ne
očekuje da će se gospodarska kriza odraziti na poslovanje tvrtke koju
vodi i koja je u prvih deset mjeseci prošle godine ostvarila dobit veću
od 23 milijuna kuna.
Vlastita ulaganja
Štoviše, Violić, podsjetivši kako je ACI iz vlastita poslovanja
financirao razvoj cijeloga sustava, najavljuje nova ulaganja.
– Ulaganja su namijenjena za povećanje kapaciteta marina, izmjene
dotrajalih pontona, produžetak lukobrana te za poboljšanje kvalitete
usluga u marinama. Svakako, najviše će se ulagati u splitsku marinu.
Kada prikupimo svu dokumentaciju, produžit ćemo lukobran 50-ak metara i
tako dobiti cjelogodišnji vez za 15 megajahti dužih od 30 metara.
Uredit ćemo i cjelokupno područje marine, od recepcije do novih
sanitarija, a uklanit ćemo kontejnere. Na taj bi način splitska marina
postala marina prve kategorije i Split bi dobio nešto što i zaslužuje.
Dodatna je prednost i kvaliteta marine i u poziciji, gleda na
Dioklecijanovu palaču – kazao je Violić te dodao da u hvarskoj marini u
Vrbovskoj očekuje povećanje kapaciteta za 50-ak, a u Skradinu za 70-ak
vezova.
Od 12 marina u Dalmaciji i Dubrovniku ulaganja će biti i na Korčuli,
gdje će se zgrada ACI-ja rekonstruirati i tako će tvrtka dobiti deset
apartmana i nuditi ih “u paketu” s vezom.
U Milni na Braču također će se rekonstruirati stara zgrada, a u njoj bi
Violić želio “osposobiti i pokrenuti škole jedrenja i ronjenja”. Usto,
u svom petogodišnjem planu Violić namjerava sagraditi i tri velike
marine za velike jahte.
Tri nove marine
– Lokacije nisu konkretno određene, ali je jasno da bi po jednu marinu
trebali dobiti sjeverni, srednji i južni Jadran. Pritom ćemo voditi
računa o strategiji Ministarstva pomorstva, prometa i veza, prema kojoj
nedostaje 15 tisuća vezova pokraj zračnih luka – kaže Violić.
Najavljena se kriza, smatra Violić, ne bi trebala odraziti na poslovne
rezultate ACI-ja.
– Očekujemo pad tranzita od pet do deset posto i to zbog pada bookinga
čartera. No, mi smo smanjili broj praznih vezova koje smo imali za
tranzit kako bismo napravili mjesta za stalne vezove. Kriza će najviše
pogoditi srednji sloj. Ipak, očekujem da će naši poslovni rezultati
biti podjednaki lanjskima. Dakle, optimističan sam bez obzira na najave
– zaključio je Violić.
Osim plana o proširenju marine u Komolcu za 50-ak vezova za megajahte,
Violić kaže da ima još planova razvoja za tu marinu u Rijeci
dubrovačkoj. Tako kaže da bi ACI gradio šetnicu, lungomare, i
biciklističku stazu, uglavnom na nenaseljenoj, južnoj strai Omble, i to
sve do mosta na ulazu u grušku luku. Violić ističe da bi u projekt
želio uklopiti i ljetnikovce.
– Mogli bismo ih spasiti od propadanja i uklopiti u ponudu te
iznajmljivati s vezom. S druge strane Omble voljeli bismo napraviti
komunalnu lučicu za lokalno stanovništvo i tako bismo obje obale
“doveli u simetriju” – kaže Violić.
ŠTO NAS ČEKA Generalni direktor ACI-ja Anto Violić o ulaganjima u marine te o 2009.