O nadzoru sustava nabave u MORH-u obavijestio sam pomoćnika ministra
Ivu Bačića, a on se složio s tim i rekao da zna – izjavio je pred
saborskim povjerenstvom general Jozo Milićević na dijelu sjednice koji
je bio zatvoren za javnost.
Osim toga, Milićević je rekao i kako je izravna pogodba s tvrtkom
Eurokamion, koja je provedena nakon poništenja pozivnog nadmetanja,
vođena izravno iz Bačićeva ureda, čime je krivnju za nepravilnosti pri
nabavi kamiona svalio na njega. Bačić je baš u vrijeme poništenja
pozivnog nadmetanja došao u MORH, a bivši ga je ministar Berislav
Rončević povukao za sobom kad je postao ministar unutarnjih poslova,
gdje ovaj i danas obnaša dužnost državnog tajnika.
Čistka u inspektoratu
Iako Rončevićeva pomoćnika, koji je danas imao isključen mobitel,
optužuje za nepravilnosti u nabavi kamiona, Milićević je pred članovima
povjerenstva optužio bivšeg ministra za sve drugo – od izbacivanja iz
glavnog inspektorata obrane, preko sprečavanja dobivanja odlikovanja,
do čistke u inspektoratu i zahtjeva za njegovim umirovljenjem.
Nakon što je odbio Rončevićev prijedlog da svoje negativno izvješće
pretvori u pozitivno, tvrdi Milićević, ovaj ga nije imenovao glavnim
inspektorom iako mu je navodno u prethodnoj prilici obećao da će od
vršitelja dužnosti postati glavni inspektor.
General dalje tvrdi kako je nakon što je predao svoje izvješće, u kojem
navodi da se nije trebalo ići u izravnu pogodbu jer se u prethodno
poništenom pozivnom nadmetanju postigla za 14,8 milijuna kuna niža
cijena, u inspektoratu uslijedila čistka.
Tada je, tvrdi, smijenjen pukovnik Radmilo Jasak, koji je vodio
operativni dio posla nadzora sustava nabave, te Stjepan Domljančić,
inspektor za ljudske resurse, a umirovljena je Blaženka Cifrek. Nju je
Milićević spomenuo kao osobu koja je otišla u ured tadašnjeg ravnatelja
Vojnosigurnosne agencije kako bi preuzela nalaz agencije koji je trebao
biti uvršten u arhiv inspektorata jer se bavio istim poslom.
– Ona se vratila uzrujana i uplakana. Rekla je da više ne želi raditi
na tom predmetu – izjavio je Milićević i dodao kako nikad nije doznao
što su joj u VSA-i rekli. U cijeloj priči čudi još nešto, a to je kako
su spomenuti ljudi došli do posla u inspektoratu. Milićević, naime,
tvrdi kako je pukovnika Jasaka predložila pukovnica Ojdana Žužul,
šefica službe za nabavu, iste one u kojoj su inspektori izvršili nadzor
dok su istraživali nabavu kamiona.
Rončević intervenirao
Blaženka Cifrek navodno je zaposlena na intervenciju tadašnjeg ministra
Rončevića. General je izjavio i kako je Rončević spriječio da dobije
odlikovanje Nikole Šubića Zrinskoga te da je od predsjednika Stjepana
Mesića tražio da ga umirovi.
Mesić je, pak, danas odbio komentirati tajni iskaz generala Milićevića,
jer se radi o postupku za koji je nadležno sudstvo i kriminalistička
policija. Na pitanje je li Milićević ikada od njega tražio pomoć,
odgovorio je da nikakvu pomoć nije zatražio od njegova Ureda.
HDZ-ovi članovi povjerenstva danas su bili ljuti što je transkript
tajnog svjedočenja došao u ruke medijima. Andrija Hebrang najavio je da
će predložiti povjerenstvu da od Državnog odvjetništva zatraži istragu
o tome budući da je time prekršen Zakon o službenoj tajni. Ministar
obrane Branko Vukelić, naime, zabranio je Milićeviću da o nalazima
inspekcije govori u javnosti.
On nije želio nagađati tko je krivac, nego smatra da to treba istražiti
policija, no zato je stranački mu kolega Krunoslav Markovinović
pretpostavio kako je to učinio predsjednik povjerenstva Nenad Stazić
(SDP).
– Neka podnesu kaznenu prijavu, ako misle da sam to učinio ja – kratko
je poručio Stazić.
Više o temi
General Miličević me je nazvao u vezi kamiona, a ja sam mu rekao da, sto se mene tiče, moze dobiti svu dokumentaciju, ali da mu za to treba ovlaštenje ministra jer su ti dokumenti klasificirani kao tajni - rekao nam je Ivo Bačić i dodao kako ne zna je li general ikada dobio to ovlaštenje, bez kojega je njegov nadzor MORH-a kao civilne institucije protuzakonit. Naglasio je kako je po zakonu bila obaveza poništiti prvi natječaj, zato što je najniža cijena premašila namijenjena sredstva. Odlukom ministra, a na inzistiranje Glavnog stožera, ipak se išlo u nabavu i to izmedju jedine dvije tvrtke čiji su kamioni imali NATO certifikat, a to su bili Euroline s Mercedesom i Eurokamion s Ivecom. Izabran je Iveco jer je bio jeftiniji, zaključio je Bačić.