Uhićenoj petorki – Jurici Prskalu, Mariju Lovrinčeviću, Goranu Legcu, Željku Kandžiji te Slavenu Žužulu – osumnjičenoj za malverzacije pri bojenju tunela Mala Kapela i Sv. Rok istražni sudac Ratko Šćekić danas je odredio pritvor od mjesec dana te je otvorena istraga u ovom predmetu.
Dan odluka o blokadi
Sudac smatra da bi petorka mogla utjecati na svjedoke koje još treba ispitati jer su oni ili zaposleni u HAC-u ili su pak članovi Nadzornog odbora, a zbog njihove poslovne povezanosti ili poznanstva s osumnjičenima postoji mogućnost pak da bi mogla biti ometana istraga.
Osumnjičenima je pritvor određen i zbog težine i okolnosti pod kojima su počinili kazneno djelo. Riječ je o protupravnoj imovinskoj koristi koja premašuje 22 milijuna kuna koju su direktori HAC-a, navodno na poticaj Slavena Žužula, osigurali njegovoj tvrtki Skladgradnja.
Županijsko državno odvjetništvo je pak zatražilo blokiranje imovine Žužulovoj tvrtki kao privremenu mjeru radi osiguranja naplate protupravno stečene imovinske koristi, a sudac Ratko Šćekić trebao bi sutra odlučiti hoće li poduzeti ovu mjeru protiv dalmatinskog poduzetnika.
U međuvremenu su isplivali novi zanimljivi detalji koji bi mogli upućivati na spregu bivšeg čelnika HAC-a Jurice Prskala i tvrtke Skladgradnja kojoj je preplaćeno bojenje tunela, zbog čega je HAC oštećen za 22 milijuna kuna. Prskalo je, naime, 2006. godine, tada kao direktor tvrtke Autocesta Rijeka – Zagreb, potpisao pet ugovora vrijednih 260 milijuna eura za gradnju II. b faze autoceste Rijeka – Zagreb (A6) s Konstruktorom, Vijaduktom, Hidroelektrom Niskogradnjom te Strabagom, a na gotovo svim dionicama podizvođač za zemljane radove bila je – Skladgradnja!
Točnije, Skladgradnja je bila kooperant na dionici Kikovica – Oštrovica, Oštrovica – Vrata, Vrata Delnice (za dva objekta), Delnice – Kupjak (za dva objekta) te na dionici Kupjak – Vrbovsko.
Posao i bivšoj tvrtki
Štoviše, prema informacijama Večernjeg lista, Skladgradnja je obojila i drugu cijev tunela Čardak, koja je 2006. godine puštena u promet na dionici Kupjak – Vrbovsko, gdje je izvođač radova bio Konstruktor, tvrtka iz koje je Prskalo stigao u ARZ. Skladgradnja je i tada poprilično naplatila bojenje, navodno 49 milijuna kuna.
Iako smo danas u ARZ-u zatražili potvrdu te informacije, odgovor do zaključenja izdanja nismo dobili. Već smo pisali da OLAF, antikorupcijski ured Europske unije, istražuje namještanje poslova na i autocesti Rijeka – Zagreb jer su gotovo sve tvrtke, koje nisu prošle na natječaju za gradnju, dobile posao kao kooperanti.
E sad tu još treba dodati Kaljmetu, Vukelića, Polančeca, Rončevića, Šukera, za sad, i sve ljepo optužiti za udruživanje u zločinačku organizaciju.