Američka gospodarska komora u Hrvatskoj (AmCham) organizirala je treće izdanje konferencije „Održivost poslovanja uz ESG načela“ koja je okupila više od 160 sudionika iz privatnog i javnog sektora.
Predstavljeni su rezultati istraživanja o zrelosti usvajanja ESG načela u poslovanju članica AmCham-a koje su zajedno proveli AmCham i konzultantska tvrtka Kearney. Cilj istraživanja je dati sveobuhvatnu procjenu zrelosti primjene sva tri aspekta ESG-a, ekološkog, društvenog i upravljačkog, među poduzećima iz različitih sektora hrvatskog gospodarstva.
Najuspješnija poduzeća u Hrvatskoj u provedbi ESG načela su A1 Hrvatska i Atlantic Grupa koje dijele prvo mjesto, dok je Arena Hospitality Group na trećem mjestu od ukupno 36 članica AmCham-a koje su sudjelovale u istraživanju.
“Rezultati istraživanja pokazuju da hrvatske tvrtke propuštaju priliku biti regionalni ESG lideri i prioritet za investitore koji sve više daju prednost ESG kriterijima u svojim investicijskim odlukama. Iako je zabilježen blagi napredak u okolišnom segmentu, hrvatske kompanije zaostaju za najboljima, posebice u ključnim područjima poput raznolikosti, jednakosti, inkluzije te društvenog utjecaja. Iako u globalnom fokusu, te teme u Hrvatskoj često završavaju na marginama. Hrvatska ima potencijal biti predvodnik ESG-a u regiji, iskoristiti puni potencijal te postati regionalni ESG Champion”, istaknuo je tijekom prezentacije rezultata Marko Derča, partner u Kearneyu.
Zrelost primjene ESG-a među poduzećima u Hrvatskoj u odnosu na prošlogodišnje istraživanje je u porastu, dok je silazni trend jedino uočen kod društvenog utjecaja. Poduzeća u Hrvatskoj nastavljaju činiti značajne korake u predanosti primjene načela ESG-a, međutim i dalje ostaje prostor za poboljšanje i napredak u određenim sektorima.
Motivirajuću i inspirativnu prezentaciju o uspješnoj implementaciji ESG načela u praksi održao je Dejan Turk, član Uprave i glavni direktor A1 Hrvatska, koja je prošlogodišnji AmCham & Kearney ESG Champion.
Uvod u diskusiju dala je Nathalie Rayes, veleposlanica SAD-a u Republici Hrvatskoj, govorom o najboljim praksama primjene načela različitosti na upravljačkim pozicijama u američkim kompanijama.
Uslijedila je panel rasprava na kojoj su sudjelovali Josipa Klišanin, načelnica Sektora za rad u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Marin Mlinarić, član Uprave i direktor za ljudske potencijale i organizacijsku kulturu u Philip Morrisu Zagreb, Amela Čengić, direktorica Odjela za Marketing i komercijalnu izvrsnost u Coca-Coli HBC Hrvatska, Andreja Gracin, izvršna direktorica Sektora ljudskih potencijala u Telemach Hrvatska i Ante Laušić, član Uprave u Solvershipu.
Na panel raspravi bilo je riječi o važnosti načela različitosti na upravljačkim pozicijama u Hrvatskoj, o dobrim praksama unutar svojih organizacija te dolazećim EU regulativama koje uređuju ovo područje.
„Coca-Cola HBC Hrvatska izuzetno je posvećena pitanjima raznolikosti i uključivosti, što je vidljivo kroz naše interne politike, ali i kroz rezultate koje ostvarujemo. Ponosni smo što u Hrvatskoj imamo 44 posto žena na upravljačkim pozicijama, kada gledamo cijelu organizaciju i sve razine upravljanja. Coca-Cola HBC je na tržištu rada prepoznata po izvrsnim prilikama za profesionalni razvoj i napredovanje svih zaposlenika, a to najbolje potvrđuje činjenica da je naš talent program za pozicije u senior menadžmentu ove godine imao 100 posto sudionica – žene. Ova statistika jasno pokazuje da su prilike za napredovanje dostupne svima, bez obzira na spol“, poručila je Amela Čengić, direktorica marketinga Coca-Cole HBC Hrvatska.
Član Uprave Philip Morris Zagreb, Marin Mlinarić rekao je kako je „Philip Morris Zagreb predan njegovanju kulture ravnopravnosti, uključivosti i raznolikosti gdje svi imaju jednake prilike za profesionalni razvoj. Povodimo se za tim da se dugoročan rast kompanije temelji na dosljednoj podršci tim vrijednostima kroz sve razine poslovanja, uključujući i najviše upravljačke pozicije. Na svim razinama organizacije, što uključuje i Upravu, već godinama imamo jednak omjer žena i muškaraca, a više od šest godina posjedujemo certifikat jednakosti plaća kojim potvrđujemo ravnopravnost primanja za žene i muškarce na istim pozicijama“.
„U Telemachu vjerujemo da uspješno poslovanje počiva na visokim etičkim standardima, stoga smo održive ESG strategije uspješno integrirali u sve aspekte našeg poslovanja. Različitost potičemo kroz transparentan proces zapošljavanja, usmjeren isključivo na izvrsnost, znanje i radno iskustvo, te kroz pružanje jednakih prilika za profesionalno usavršavanje svim zaposlenicima. Ponosni smo što žene čine 40 posto Uprave i 40 posto šireg menadžment tima naše kompanije. Ravnoteža koju ženska perspektiva donosi u biznis od velikog je značaja te nastavljamo i dalje raditi na promicanju različitosti i žena, pogotovo na tehnološkim i menadžerskim pozicijama“ izjavila je Andreja Gracin, izvršna direktorica Sektora ljudskih potencijala Telemacha Hrvatska.