Velikom proslavom u Berlinu obilježava se obljetnica pada zloglasnog Zida koji je taj grad, kao i cijelu Njemačku, neprirodno dijelio na dvije države i dva sustava. Brojni uglednici, među kojima i tadašnji sovjetski čelnik Mihail Gorbačov (bez čije bi politike perestrojke i glasnosti pad Zida bio ako ne nemoguć, onda sigurno mnogo teži i s mnogo kobnih posljedica) te Lech Walesa, koji je kao poljski sindikalni vođa protestima solidarnosti pokazao koliko je komunizam zreo za pad, pravili su društvo kancelarki Merkel u toj šetnji.
Oni su zajedno s kancelarkom prošli put kojim je ona kao 35-godišnjakinja iz Istočne Njemačke prešla u Zapadnu u trenutku kad su svi jednostavno odustali od održavanja apsurdne podjele jednog grada, nakon što su se posložile brojne okolnosti, od otvaranja mađarske granice s Austrijom na koje se Károly Grósz odvažio znajući da može računati na Gorbačovljevu podršku, pa do malodušnosti tvrdokornoga istočnonjemačkog komunističkog rukovodećeg kadra koji je ili shvatio da je njihovo vrijeme prošlo ili bio toliko izvan tijeka povijesti da nije ni shvatio što se događa. Zbog toga je glasnogovornik politbiroa Guenther Schabowski uz objavu da se ukidaju restrikcije za putovanja u Zapadnu Njemačku dodao - pogreškom ili namjerno - "od ovog trenutka", i pokrenuo lavinu prelazaka nakon koje je Zid postao ono što je u stvari i bio - nepotrebno ruglo.
Bilo kako bilo, Merkel danas predvodi ujedinjenu Njemačku, a Berlin je ponovno glavni grad cijele države. Angela Merkel prešla je put preko mosta u Bornholmer Strasse, prvoga graničnog prijelaza koji je otvoren, istoga onog kojim je 9. studenoga 1989. prvi put kročila na Zapad. Zida i graničnih prijelaza više nema, kao i Istočnog bloka i Varšavskog pakta te malo tko za njima žali. U kapitalizmu su ljudi barem slobodni da počine vlastite pogreške i donesu pogrešne odluke, a više nema onih koji su u ime cijelog naroda i cijelih klasa donosili odluke koje su se i prečesto pokazivale pogrešnima. To jest, još uvijek ih ima, ali se ovaj put barem mogu na sljedećim izborima maknuti s vlasti.
Ne bi bilo lose setiti se nekadasnje verzije Socijalizma za mladju populaciju ovog foruma koja je vladala u Bivsoj YU pogotov u doba onog danas nevoljenog Diktatora zvanog TITO Za vreme njegovog modela komunizma u SFRJ se živelo otprilike na na istom nivou standarda kao u Grčkoj.Dok ostatak komunističkih zemalja nije imao ni za biciklu u SFRJ su postojale sledeće, tada praktično domaće fabrike automobila: Citroen(Cimos-Slovenija), Renault(IMV-Slovenija), Volkswagen(Tas-Sarajevo), Opel(IDA-Kikinda), Fiat(Zastava-Kragujevac), Mercedes-Benz kamioni(FAP-Priboj), Magirus-Deutz kamioni(TAM-Maribor),itd... Cale mi je pricao da su subotom nedeljom isli nj-kolege na SEANSE po Bugarskoj i Rumuniji sa samo par Farmerica u Tasni Tada su se proizvodili isti modeli VW, Opela, Renaulta, itd. i kod nas i u matičnim fabrikama, isti modeli vozili i u Nemačkoj i kod nas, a usput su i te fabrike kod nas bile i vlasništvo naše zemlje. Eto, toliko o slavljenju pameti naših sadašnjih demokratskih, evropskih i visokoškolovanih političara, koji se kunu kako su pravi geniji da nađu investitore. Tako je bilo pre 30 god, kada su politiku ove zemlje krojili komunizmom zatucani bravari, šloseri i obućari, a ne ovako kao sad, ovoliki ekspertski timovi i ovako pametni i evropski orijentisani stručnjaci... Autor teksta je tada bio tinejdžer, živeo u gradu Beogradu na priferiji ,Cale mu je bio obican prosvetni radnik u nekom Kombinatu kome mnoge danasnje firme mogu zavideti na prihodu !!!Godišnje je taj Kombinat okretao- zarađivao 1,5 milijardi $ (!) Onim mojim crvenim komunističkim pasošem prvi put video London sa 18 godina Paris, itd...Svaki raspust nešto drugo, a roditelji su mu napredovali pa radili u prosveti! Ako si psovao Tita išao si direktno u zatvor a sada mi je jasno i zašto...