Evo što se događa kad pomislite da bi vam banka mogla darovati 150 eura! Novinari izbjegavaju pisati u "ich" formi, no s obzirom na to da je ovo osobno iskustvo, napravit ću iskorak. Nedugo nakon posjeta poslovnici Addiko banke dobila sam SMS poruku: "Podijelite s nama Vaše Addiko iskustvo! Popunite anketu jer svakog mjeseca možete osvojiti 150 EUR sudjelovanjem u nagradnoj igri! Pravila: https://bit.ly/45QLUqM. Popunjavanjem ankete suglasni ste s obradom Vaših podataka u svrhu nagradne igre: https://bit.ly/3NAYZuj. Za nastavak unesite Da."
Ispostavilo se da se anketa odnosi na konkretan posjet poslovnici. Ubrzo je uslijedio i telefonski poziv iz kontakt centra banke. Operaterka se predstavila, počela ispitivati o odgovorima i posjetu poslovnici, a na moje pitanje je li anketa anonimna ako me nakon nje zovu na mobitel nisam dobila odgovor nego opravdanje "da me nitko ne proziva, ali sam dala ocjenu 3 pa žele saznati kako mogu pomoći".
Zovu samo nezadovoljne
Još najbolje da zato prozivaju. Bilo je još nekoliko gafova. Moj je broj mobitela bio zabilježen uz ime moje kćeri iz razdoblja dok je bila maloljetna i mislili su da zovu nju, iako ona nije bila u poslovnici. Kad sam ih upozorila da se ne zovem tako i zatražila puno ime osobe za koju misle da su je zvali, nisu mi htjeli dati – zbog GDPR-a.
POVEZANI ČLANCI:
Iako sam poziv privela kraju uz objašnjenje da sam zauzeta, nakon nekoliko minuta ponovo je zvala i sugerirala da "probleme riješimo mojim novim dolaskom u poslovnicu" iako sam se već suglasila s tim. Ideja da banka uopće zove klijenta jer je ispunio anketu na neki način je uznemiravajuća. Da ga ponovo zove kad objasni da je zauzet, već je iritantna.
Na upit AZOP-u o regularnosti korištenja GDPR suglasnosti dane za nagradnu igru u drugu svrhu regulator koji je proučio bančina Pravila za sudjelovanje u nagradnoj igri i Obavijesti o obradi osobnih podataka vezano uz zadovoljstvo korištenjem te prezentiranjem proizvoda i usluga smatra da su ispitanici na transparentan način informirani o anketi i nagradnoj igri, odnosno o prikupljanju osobnih podataka, kao i o naknadnom kontaktiranju nakon ankete.
Iz banke poručuju da njeguju praksu povratnog pozivanja klijenata isključivo u slučajevima kada kroz ankete izraze svoje negativno mišljenje o pojedinim uslugama.
FOTOGALERIJA Tko ima najnižu, a tko najvišu plaću u Hrvatskoj: Za ovo zanimanje plaća je čak 3120 eura
– Svrha takvih poziva jest dati klijentima do znanja da smo zaprimili njihovu povratnu informaciju o nezadovoljstvu te dati do znanja da radimo na poboljšanju naših usluga – kažu u Addiku te dodaju da svrha anketa može biti i procjena potpunosti informacija, njihova razumljivost, kao i praćenje procjene radne uspješnosti zaposlenika. No, iako prigovor na obradu osobnih podataka smatraju neosnovanim, ipak su se ispričali zbog neugodnosti tijekom razgovora sa zaposlenicom i uznemiravanja ponovnim pozivom.
Privole se mogu povući
Provjerili smo i kako to rade druge banke: PBZ provodi ankete za koje klijenti daju suglasnost, Zaba i Erste također, a privole se u svakom trenutku mogu i povući. Za nagradne igre kažu da kod prijave sudionicima pružaju informacije o obradi njihovih podataka za potrebe nagradne igre. OTP također provodi ankete o zadovoljstvu, ali ne provode nagradne igre koje uključuju obradu podataka o korisničkom iskustvu.
VIDEO Josipa Rimac snimljena na kavi sa suoptuženikom u aferi Vjetroelektrane