DUBROVNIK – Nadzorni odbor Atlantske plovidbe potvrdio je u četvrtak
odluku uprave o isplati predujma dividende za 2008. godinu u iznosu od
pedeset kuna po svakoj dionici. Pravo na isplatu predujma dividende
stječu svi dioničari upisani do 31. siječnja.
Istovremeno, zbog krize na svjetskom tržištu koja je među prvima
pogodila brodare, dubrovački brodar je već morao korigirati svoj
investicijski plan pa je odustao od gradnje nekoliko ranije ugovorenih
brodova. Uprava Atlantske plovidbe potkraj je prošle, rekordno
uspješne, godine najavila kako je već suočena s krizom financijskih
tržišta i da u ovoj godini očekuje gubitak zbog čega će nastojati
ispregovarati nove ugovore za gradnju novih brodova. U tome su očito
uspjeli i o tome ovih dana izvijestili Zagrebačku burzu.
Planirana su bila četiri ugovora o gradnji panamax brodova u kineskom
brodogradilištu JEHI, koji su trebali biti isporučeni tijekom 2011. i
početkom 2012. godine. Krajem ove godine trebao je biti isporučen i
capesize brod u južnokorejskom brodogradilištu STX.
Brodogradilište JEHI prihvatilo je raskinuti prva dva od četiri ugovora
o gradnji panamax brodova. Tako će na snazi ostati ugovori o gradnji po
kojima se isporuka preostala dva broda očekuje krajem 2011. i krajem
prvog tromjesečja 2012. Uplaćenih 30 posto gotovinskog pologa po svakom
od otkazanih brodova smatrat će se plaćanjem dodatnih 30 posto cijene
za dva broda koji će se sagraditi.
Atlantska je uspjela raskinuti ugovore bez plaćanja otkaznih penala.
Korejsko brodogradilište STX prihvatilo je raskinuti ugovor o gradnji
capesize broda koji je trebao biti isporučen 2010. godine, također bez
otkaznih penala, no uz istovremeno sklapanje dva nova ugovora o gradnji
dvaju tankera za prijevoz sirove nafte, naftnih derivata i lakih
kemikalija.
Ukupna cijena za ta dva tankera bit će jednaka kao i
ugovorena cijena za jedan capesize brod. Svaki od njih će imati
nosivost 50.400 DWT, bit će građeni s dvostrukom oplatom i imat će šest
skladišta za tekuće terete. Bit će dugi 183 metra, široki 32,20 metara
te visoki 19,10 metara do glavne palube. Primopredaja oba tankera
predviđena je najkasnije 30. studenoga 2011.