Prema podacima Hrvatske narodne banke (HNB) u prvih devet mjeseci 2024. godine, prihodi stranih turista iznosili su 13 milijardi i 188,7 milijuna eura što predstavlja rast od 1,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine, odnosno prihodovano je 224 milijuna eura više. U trećem tromjesečju 2024. godine prihodi stranih turista iznosili su 9 milijardi i 58 milijuna eura što predstavlja smanjenje od 0,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine, odnosno prihodovano je 64,3 milijuna eura manje.
- Dok smo u prvih šest mjeseci ostvarili rekordan rast prihoda od stranih turista, podaci za treći kvartal neznatno su niži, što nam potvrđuje ono što cijelo vrijeme naglašavamo, a to je da u tom dijelu godine, osim na kontinentu, imamo iznimno mali prostor za rast, da moramo racionalno formirati cijene svih turističkih usluga te da daljnji nekontrolirani rast privatnog smještaja nije opcija, jer ponuda rapidno raste, a ostvarujemo iste ili manje rezultate. Zbog toga smo u ovoj godini proveli i važne reformske procese, s kojima ćemo nastaviti i u godini pred nama, jer samo tako možemo dugoročno održati uspješnost i konkurentnost našeg turizma. Važno je još snažnije razvijati cjelogodišnji turizam, što je i naš glavni cilj, jer zahvaljujući izvrsnim rezultatima i rastu u predsezoni na razini prvih 9 mjeseci ostvarili smo rekordne prihode odnosno ukupno 224 milijuna eura veće prihode, a vjerujemo kako će se taj pozitivan trend nastaviti i u posezoni - istaknuo je ministar turizma i sporta Tonči Glavina.
>>FOTO Pitali smo umjetnu inteligenciju kako će najpopularnije hrvatske destinacije izgledati za 100 godina. Plitvička jezera su nestvarna>>
Ovaj podatak ima i nedostataka. Koliki je udio domaće komponente u ovom prihodu? Naime, poznato je da sve što je predmet potrošnje uvozimo. Čak i hranu oko 60%. Ovo je dobar podatak jedino za državni proračun jer PDV se obračunavaa na promet, neovisno čiji je to novac u konačnici. Naši još uvijek broje glave i noćenja, rijetki govore o financijskim učincima, a nitko od političara ne govori o udjelu domaće komponente u turističkom proizvodu koji je vrlo skroman. Iz tog razloga minimalan je efekt turizma kao multiplikativnog faktora u gospodarstvu.