U brodogradištu 3. maj jučer je položena kobilica za izgradnja broda Eclipse II, najluksuznijeg polarnog kruzera na svijetu. Koliko je ovaj događaj značajan za riječko brodogradilište, ali i hrvatsku brodogradnju, govori podatak da je kobilica za ovaj brod vrijedan 170 milijuna eura, prva položena na trećemajskom navozu nakon pune četiri godine. Australska tvrtka Scenic grupa naučitelj je ovog polarnog kruzera, a Australci prema najavama žele u Hrvatskoj sagraditi seriju luksuznih putničkih brodova za kružna putovanja.
168 metara, 220 putnika
Kako objašnjavaju u Scenic grupi, njihova podružnica u Hrvatskoj, tvrtka MKM Yachts, u idućim će tjednima u prvoj fazi radova pojačati tim od stotinu hrvatskih inženjera brodogradnje i projektanata koji će u 3. maju raditi na gradnji luksuznog plovila s čak šest zvjezdica. Rok isporuke za taj brod je prvi kvartal 2023.
U Scenic grupi navode da je Vlada RH prepoznala vrijednost ovog projekta i priliku da se novim modelom financiranja brodogradnje osigura nastavak poslovanja te da se otvori novi ciklus u povijesti hrvatske brodogradnje u kojemu bi se gradnja brodova ugovarala na posve drugačiji način. Uz naručitelja broda i dana državna jamstva RH, financiranje za novogradnju prate HBOR, OTP i Credit Suisse.
– Vlada RH dala je punu podršku projektu gradnje serije pet polarnih kruzera kroz partnerstvo tvrtke MKM Yachts i 3. maja te smo poduzeli sve potrebne preduvjete da se osigura nastavak proizvodnje u 3. maju. Možemo reći da ovaj projekt predstavlja novi koncept hrvatske brodogradnje koji se razvija na načelima odgovornosti, transparentnosti i namjenskom korištenju sredstava – kazao je premijer Andrej Plenković koji je nazočio jučerašnjem polaganju kobilice u 3. maju i dodao da vjeruje da će ovim projektom i onima koji će uslijediti nakon njega, kriza u brodograđevnom sektoru biti iza nas.
Polaganjem kobilice na „Eclipse II“ započinju intenzivni radovi na gradnji čeličnog trupa, a brod će, poput svojeg prethodnika, poručuju iz Scenic grupe, predstavljati hrvatski proizvod vrhunske kvalitete. Brod je dugačak 168 metara, širok 21,5 metara, a izgradit će se u skladu s najstrožim ekološkim standardima te će moći ugostiti ukupno 220 putnika, a od drugih će se brodova sličnih karakteristika izdvajati razinom luksuza koju nudi.
Za polarna i tropska mora
– Prije šest godina u Puli imali smo viziju o tome kakve brodove želimo proizvoditi – najluksuznije i tehnološki najnaprednije polarne kruzere kakvih dotad nije bilo na tržištu. Unatoč svim izazovima, u tome smo uspjeli. Izgradili smo brod koji uspješno plovi svim morima, uključujući polarna i tropska mora. Veliki uspjeh broda i povratne informacije naših putnika bile su izvanredne, što nas je dodatno ohrabrilo i donijelo spoznaju da za ovakvim tipom plovila postoji velika potražnja – izjavio je Glen Moroney, vlasnik Scenic grupe.
Edi Kučan, direktor 3. maja poručio je pak da jučerašnju događaj pokazuje da je Rijeka zaplovila u novu nišu luksuznih polarnih kruzera za koje se nada da će ih nastaviti proizvoditi u budućnosti u suradnji s tvrtkom MKM Yachts. Scenic Grupa u Hrvatskoj je počela poslovati 2015. kad je u Uljaniku započela s projektom izgradnje „Scenic Eclipsea“.
U Scenic grupi kažu da je inovativni model suradnje s riječkim brodogradilištem proširen mogućnošću izgradnje cijele serije polarnih kruzera sličnih karakteristika. A taj projekt ukupne vrijednosti veće od 860 milijuna eura predstavlja, poručuju, novu veliku priliku za daljnji razvoj i konkurentnost hrvatske brodogradnje.
Ministar zdravstva Vili Beros predstavio je reforme i investicije Nacionalnog plana za oporavak
Ovo su vijesti kakve trebamo čitati. A ne iznošenje pljuvanja i stvaranje bezvolja u ljudima. Izjavama o frustracijama i kompleksima ljudima koji ih iznose. Oporba je nestala velikog šefa oporbe P.G. nema interesne skupine se svadaju medusobno.