KOLEKTIVNI BOJKOT

Australski regulator predložio medijskim kućama bojkot Googlea i Facebooka

Digital school
Foto: Sebastian Kahnert/DPA/PIXSELL
20.05.2020.
u 15:53

Oči cijelog svijeta uprte su u Australiju otkada je prošlog mjeseca najavila da planira natjerati velike internetske kompanije da podijele prihode od oglašavanja koje su zaradile uz podršku medijskih sadržaja objavljenih u sklopu svojih servisa

Australski regulator tržišnog natjecanja predložio je medijima da organiziraju „kolektivni bojkot“ Googlea i Facebooka kako bi ih prisilili da plaćaju vijesti objavljene na platformama. Radikalna ideja spada među moguće alate za pregovore koje je iznijela australska Komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača (ACCC) u postupku izrade obaveznog kodeksa za tehnološke kompanije.

Ostali uključuju pregovore pojedinih medija s dva tehnološka diva odnosno kolektivno pregovaranje svih medija zajedno. Uzimajući ipak u obzir globalni domet i ogromnu moć Googlea i Facebooka, regulator napominje da će možda biti potreban „alternativni okvir pregovora“, ako izravni pregovori završe neuspjehom.

„Kolektivni bojkot ili prijetnja kolektivnim bojkotom mogu potaknuti i Google i Facebook da medijima ponude prikladniju naknadu za upotrebu njihovog sadržaja“, stoji u priopćenju ACCC-a, objavljenom u utorak.

Oči cijelog svijeta uprte su u Australiju otkada je prošlog mjeseca najavila da planira natjerati velike internetske kompanije da podijele prihode od oglašavanja koje su zaradile uz podršku medijskih sadržaja objavljenih u sklopu svojih servisa. Iako su prvotne mete regulatora uključivale niz tehnoloških kompanija, poput Twitters i Verizon Medije, ACCC je u utorak priopćio da je odlučio suziti fokus na Google i Facebook.

Facebook i Google digitalne su platforme koje trenutno profitiraju od značajne neravnoteže u pregovaračkoj moći u odnosu na australske medijske kompanije, naglasio je australski regulator. ACCC-u povjerena je zadaća izrade 'kodeksa ponašanja" za tehnološke divove u pitanju plaćanja naknada i rješavanja drugih problema povezanih s tržišnim natjecanjem.

Regulator u jučer objavljenom izvješću postavlja niz pitanja o vijestima za koje bi tehnološke tvrtke trebale plaćati naknadu i o metodama utvrđivanja njihove vrijednosti. Zainteresirane strane moraju dostaviti prijedloge do 5. lipnja a ACCC mora do kraja srpnja izraditi konačan kodeks koji vlada namjerava u kratkom roku usvojiti.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije