Austrijska vlada i njemačka zrakoplovna kompanija Lufthansa u čijem je vlasništvu i austrijska avio-kompanija Austrian Airlines (AUA), nakon intenzivnih pregovora postigle su sporazum o Paketu spasa AUA-e suočene s gubicima prouzočenim pandemijom koronavirusa, a u vrijednosti od 600 milijuna eura, izvijestio je austrijski savezni kancelar Sebastian Kurz u petak kasno poslijepodne na zajedničkoj konferenciji za novinare s potkancelarom Wernerom Koglerom, ministrom financija Gernotom Blümelom, ministricom zaštite klime, okoliša, energije, mobilnosti, inovacija i tehnologije Leonore Gewessler i državnim tajnikom za promet Magnusom Brunnerom.
Predstavivši Paket spasa AUA-e „težak“ 600 milijuna eura Kurz je pojasnio:
„AUA će dobiti 150 milijuna eura iz sredstava austrijskih poreznih obveznika. Majka tvrtka Lufthansa će također izdvojiti 150 milijuna eura. Preostalih 300 milijuna eura pokrit će se kreditima austrijskog bankovnog konzorcija. Zauzvrat Austrija dobiva 10-godišnje jamstvo da će lokacija Beč biti sjedište AUA-e“.
„Proteklih tjedana vođeni su intenzivni pregovori s Lufthansom. Pritom je postignuto da veliki dio od 7.000 zaposlenika AUA-e mogu zadržati svoja radna mjesta. Osim toga s Lufthansom je dogovoreno da se prometno čvorište Beč mora jednako snažno razvijati kao i Lufthansine matične zračne luke Frankfurt i München. Isto tako su dogovorene i nužne mjere na području zaštite klime“, istakao je Kurz.
Potkancelar Kogler rekao je kako se postignuti sporazum može ekonomski, socijalno i ekološki zastupati. Najavio je antidampiške mjere, ustvrdivši kako je došao kraj jeftinim letovima po izuzetno niskim cijenama. Istakao je kako bi minimalna cijena leta trebala biti oko 40 eura, uključujući sve naknade i porez.
„Ova antidampiška pravila zaustavit će određene ekscese i njihove socijalne i ekološke posljedice“, ustvrdio je Kogler. Ministrica Gewessler iz redova Zelenih je rekla kako se to odnosi i na kratke rute letova, čije bi putnike trebalo usmjeriti na željeznički promet.
„Za kratke letove zračne udaljenosti do 350 kilometara vladajuća koalicija (op. Narodna stranka ÖVP i Zeleni) je dogovorila reformu vezanu uz cijenu avionske karte, u koju će biti uračunat dodatni namet od 30 eura“, istaknula je nadležna ministrica, napomenuvši kako je cilj austrijske vlade do 2030. godine „prebaciti promet iz zraka na željeznicu“.
Dodala je kako Vlada namjerava „u modernizaciju željezničke infrastrukture i oživljavanje noćnih vlakova investirati pola milijarde eura“.
Gewessler je najavila i novi tzv. „1-2-3 tiket“ s kojim će se od 2021. godine moći javnim sredstvima prijevoza putovati po cijeloj Austriji, a u koji će biti uloženo 240 milijuna eura. Za jedan euro tom bi se kartom moglo putovati cijeli dan u jednoj austrijskoj pokrajini, za dva eura u unutar dvije austrijske pokrajine, a za tri eura dnevno po cijeloj Austriji.
Ministar financija Blümel je rekao kako je Paket spasa AUA-e gospodarski izazov na saveznoj, regionalnoj i lokalnoj razini. Istakao je kako austrijska država jamči za 90 posto kredita u iznosu od 90 milijuna eura, ali ne ulazi u vlasničku strukturu AUA-e, izuzev u slučaju da ova zrakoplovna kompanija ne uspije vratiti dobivene kredite. Tada tvrtka i njena zrakoplovna flota odnosno vozni park prelaze u vlasništvo Republike Austrije, čija će dva predstavnika sjediti u Upravi vlasničke Zaklade, a jedan u Nadzornom odboru u zadnji trenutak spašene austrijske avio-kompanije Austrian Airlines.
Kako je na konferenciji izneseno operativni gubici AUA-e popeli su se zbog koronakrize na 197 milijuna eura, tako da je 7.000 zaposlenih moralo prijeći na skraćeni rad.
Istaknuto je kako AUA ima u planu ponovno se vratiti u pogon 15. lipnja. I to prvenstveno za letove unutar Europe, a za letove na dugim zračnim prugama tek od srpnja. Također je ukazano i na nužne restrikcije predviđene Paketom mjera štednje koje obuhvaćaju smanjenje ukupnog broja radnih mjesta za 1.000 i smanjenje zrakoplovne flote s 80 na oko 60 zrakoplova.
Nakon predstavnika austrijske vlade posebnu konferenciju za novinare održao je i predsjednik Poslovodnog odbora Lufthanse Carsten Spohr, izrazivši zadovoljstvo postignutim sporazumom s austrijskom vladom o spasu AUA-e.