Jadroliniji se pogoduje na sve načine. Ministarstvo mora, Branko Bačić, donedavni predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije, Mario Babić, predsjednik Upravnog vijeća Agencije za obalni linijski pomorski promet, i Ivan Franičević, ravnatelj te agencije, sustavno sprečavaju rast i razvoj Linijske obalne plovidbe nezakonito dodjeljujući poslove Jadroliniji, kazala je Antonija Mišura, direktorica Linijske nacionalne plovidbe u Splitu.
Tvrdi da je pogodovanje Jadroliniji potvrdio i Upravni sud RH koji je temeljem tužbi LNP-a presudio da je agencija na čak četiri brzobrodske linije prekršila odredbe javnog natječaja i uredbu o postupku za davanje koncesija. Riječ je o linijama Lastovo – Split, Mali Lošinj – Rijeka, Vis – Split i Bol – Split. Agencija je poništila sporne koncesijske natječaje, međutim nije raspisala nove, nego je dopustila da ih Jadrolinija nezakonito održava.
– U četiri godine, koliko su trajali sporovi, Jadrolinija je nezakonito uprihodila oko 200 milijuna kuna potpora iz državnog proračuna – ističe Mišura.
Sve to, kaže, događalo se na štetu malih brodara među kojima je i LNP. Oni nisu imali povlaštene informacije kao Jadrolinija kojoj je bilo dopušteno da samo s jednim brodom dobije više natječaja za različite linije.
– Posljednji udarac ministarstva na LNP eliminacija je iz natječaja za koncesiju za liniju Žirje – Kaprije – Šibenik 28. studenog. Onemogućila nam je otvaranje osam novih radnih mjesta i prihod od oko 25 milijuna kuna u pet godina trajanja koncesije – tvrdi direktorica LNP-a.
Ističe da je ministarstvo samo sat vremena prije isteka natječajnog roka faksom poslalo odbijenicu s obrazloženjem da LNP nije dostavio dokaze da je potpisnik kolektivnog ugovora ili sporazuma. A to se nije ni tražilo.
Denis Jelaska, povjerenik Hrvatskog sindikata pomoraca, naglašava da je taj sindikat s poslodavcem potpisao kolektivni ugovor kojim su pomorcima zajamčena zakonom propisana prava i omogućeno da postanu suvlasnici tvrtke za koju rade. LNP će prilikom isplate dividende najboljim pomorcima podijeliti dionice u protuvrijednosti od 10 posto dobiti od dividende.
LNP je podnio Trgovačkom sudu u Splitu tužbu protiv države za naknadu štete. Samo za jednu liniju šteta je oko 7 milijuna kuna. Odvjetnik Nedjeljko Ivančević tvrdi da se Jadrolinija natjecala samo s jednim brodom za četiri linije, a onda u plovidbu uvela druge brodove potpuno drugačijih karakteristika.
Bačić Jadroliniji omogućio isplatu 200 milijuna kn iz proračuna, Narvno po nagovoru Sanadera...