Suđenje bivšem ministru obrane Berislavu Rončeviću potrajat će malo duže od planiranog jer je Uskok zatražio ispitivanje novog svjedoka. Riječ je o bivšem djelatniku Vojno-sigurnosne agencije Damiru Stručiću, a tužitelji ga žele ispitati nakon što je drugooptuženi Ivo Bačić rekao da je Stručiću prijavio sumnje u muljaže u postupku nabave kamiona.
On je rekao da je za pomoćnika ministra imenovan 11. studenog, sedam dana nakon što je prvo povjerenstvo za nabavu kamiona otvorilo ponude, da do tada ništa nije znao o toj nabavi, a da mu se odmah učinilo da postoje neke nepravilnosti.
- Čim sam imenovan počeli su mi pristizati dopisi vezano za nabavu, a između Uprave za logistiku i Službe za razvoj, opremanje i modernizaciju. U njima su se stalno mijenjali zahtjevi i ti dopisi bili su kontradiktorni s dopisom iz Službe za ugovaranje i nabavu. Meni se tada činilo da se radi o nekoj muljaži ljudi koji su sudjelovali u postupku i o tome sam obavijestio ministra Rončevića - rekao je Bačić iznoseći svoju obranu.
Dodao je i da je o tim muljažama izvijestio i tadašnjeg ravnatelja VSA-e generala Gordana Čačića, koji je u međuvremenu poginuo u nesreći) te tadašnjeg načelnika protuobavještajne službe u VSA-i pukovnika Damira Stručića. Upravo će Stručića Uskok pozvati radi utvrđivanja vjerodostojnosti Bačićeva iskaza, odnosno da se utvrdi je li on prijavio navodne muljaže te što je VSA učinila po tom pitanju. Stručićevom saslušanju usprotivio se Rončevićev branitelj Krešimir Vilajtović rekavši da "muljaže ne utvrđuju špijuni nego sud".
Bačić je također rekao kako se otpočetka protivio namjeri ministra da ide u izravnu pogodbu s tvrtkom Eurokamion, ili bilo kojom drugom, jer da je smatrao da nema dovoljno vremena da se taj postupak provede kvalitetno, a sporno mu je bilo i to što MORH u tom trenutku nije imao suglasnost ministarstva financija za avansno plaćanje koje je bilo potrebno kako bi se novac potrošio prije kraja godine. Opisao je i Rončevićevu reakciju na jednom sastanku u kabinetu ministra.
- U jednom momentu ministar je rekao da ima političku odgovornost, da ne smije dopustiti da se ne ispune partnerski ciljevi, i da donosi političku odluku za izravnu pogodbu. Rekao je da mu je dosta jalovih povjerenstava koje u godinu dana ništa ne naprave te da će formirati novo povjerenstvo od najbližih suradnika - rekao je Bačić.
Na pitanje predsjednika sudskog vijeća Željka Horvatovića zašto dosad nije govorio ništa o sumnji na muljaže Bačić je odgovorio da mu je Rončević rekao da će on navesti kako je Bačić bio protiv a da se osjećao izigranim kada Rončević to nije napravio te je odlučio reći ono što se stvarno dogodilo te da je zato govorio o sumnjama na muljažu. Bačić je naglasio da smatra da je Rončević postupio sukladno zakonu kad je donio odluku o izravnoj pogodbi, te da ju je, iako se s njom nije slagao, proveo zajedno s drugim suradnicima iz MORH-a.
I Rončević i Bačić jučer su negirali da su počinili kazneno djelo zlouporabe položaja i ovlasti koje im Uskok stavlja na teret zato što su 2004. kupili 39 kamiona marke Iveco umjesto onih koje proizvodi MAN koje su mogli kupiti za deset milijuna kuna manje. Obojica tvrde da su imali informacije da MAN-ova vozila nisu ispunjavala uvjete natječaja te da nisu u skladu sa standardima NATO-a, a da su stručnjaci rekli kako Eurokamion i Unimog Mercedes ispunjavaju uvjete. Od dva potonja Eurokamion je bio jeftiniji, obrazložili su, i zato su kupljeni njihovi kamioni.
Prije iznošenja njihove obrane svjedočio je prvi i posljednji svjedok obrane Spomenko Eljuga, načelnik odjela za imovinsko-pravne poslove u MORH-u. On je ponovio da se tijekom rada prvog povjerenstva postavilo pitanje sudjelovanja tvrtke Auto Hrvatska (AH), inače tvrtke kćeri MAN Importera koji je na natječaju nudio MAN-ove kamione. AH je, naime, imao velika potraživanja od MORH-a i zato je podnio sudske tužbe te je postojala opasnost da bi, ako MAN pobijedi na natječaju MORH mogao ostati bez novaca ako bi tvrtka MAN Importer uplaćeni avans smatrala prijebojem za tuženi dug. Stav pravne službe, rekao je Eljuga bio je da MAN Importer može sudjelovati na natječaju ali da se sporovi trebaju riješiti kako ne bi došlo do neželjene situacije. Sporovi s Auto Hrvatskom, utvrđeno je na početku ponovljenog suđenja, riješeni su tek godinama nakon nabave kamiona. Eljuga je početkom 2005. prebačen u VSA te je rekao da su mu tijekom te godine došli djelatnici inspektorata obrane i tražili dokumentaciju i informacije koje bi agencija eventualno imala o nabavi kamiona.
- S obzirom da u zakonu jasno stoji tko može izvršiti uvid u dokumente VSA, a to su saborski odbor za nacionalnu sigurnost, Ured vijeća za nacionalnu sigurnost i građanski odbor za civilni nadzor, ravnatelj VSA Gordan Čačić rekao im je da nemaju pravo na uvid u dokumentaciju - rekao je Eljuga.
>> General Milićević: Rončević mi je rekao da izvješće bacim u smeće