Terenska nastava

Branitelji vodiči učenicima po prvoj liniji fronte

'...sis...270510...terenska nastava os galdovo iz siska...branitelji ucenicima 8. razreda govorili kako je bilo NA 1. crti bojisnice....snimila matea vipotnik, vecernji list...'
''
27.05.2010.
u 07:50

U udžbeniku iz povijesti za 8. razred o Domovinskom ratu napisana je samo jedna stranica, pa su dragovoljci iz sisačkog Galdova odlučili sami provesti edukaciju.

Domovinskom ratu u udžbeniku povijesti za osme razrede osnovnih škola posvećena je samo jedna stranica. Da to nije dovoljno, složili su se branitelji, učitelji, pa i sami učenici. Stoga je Udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata, Temeljni ogranak Galdovo, u suradnji s OŠ Galdovo, pokrenula projekt terenske nastave gdje sami branitelji djeci opisuju prve dane rata i tijek borbi.

Jučerašnje prijepodne učenici 8. razreda OŠ Galdovo proveli su tako obilazeći liniju bojišnice u Komarevu, Blinjskom kutu i Klobučaku te Janaf, gdje su izložena ratna oklopna vozila i tenkovi.

– U školi smo proveli samovrednovanje te zaključili da trebamo poraditi na suradnji s lokalnom zajednicom. Tako je nastao i ovaj projekt – kazala je pedagoginja Željka Mikić-Kraker. Sličan program dragovoljci su lani proveli u OŠ Braće Ribar, no branitelji su predavanje održali u školi. Ove godine to su "pojačali" odlaskom na "mjesta događaja", a za sljedeću godinu već planiraju i širi obilazak cijelog područja s novom generacijom galdovačkih osmoškolaca. Da nastava nije bila uzaludna, potvrdili su i sami učenici.

– Bilo je jako zanimljivo, osobito vidjeti ruševine te tenkove i oklopna vozila iz rata. Mislim da bismo trebali znati više o Domovinskom ratu, a terenska nastava puno je zanimljivija od sjedenja u učionici – smatra Antonio Martek. Slaže se s njim i Margareta Borić, kojoj je ovaj obilazak razjasnio prilično šturo gradivo u udžbeniku.

– U 70 sati nastave mora stati cijelo stoljeće. Za Domovinski rat predviđen je samo jedan sat, što je premalo za neposrednu povijest. Djeca ne znaju dovoljno o toj temi, a ona je više stvar opće kulture nego gradiva. Prije dvije godine bili smo u Vukovaru i učenici su puno toga zapamtili, više nego da su učili iz udžbenika – kazala je učiteljica povijesti Kristina Sertić-Pelc.

Što su sve naučila, djeca će pokazati u domaćoj zadaći. Moraju napisati svoje dojmove, ali i istražiti više o ratu, a rad će prezentirati pred razredom.

– Istraživačka nastava već se pokazala učinkovitom jer nema prisile. Tko se zalaže, dobije bolju ocjenu. Na taj način učenik uči od kolega, a u istraživanju se koristi različitim medijima i želi doznati više o temi – kaže učiteljica Kate Friš, koja je uz Kristinu Sertić-Pelc koordinatorica suradnje s lokalnom zajednicom.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije