Hrvatski su se građani lani puno više osiguravali od požara i ostalih elementarnih nepogoda, a posebno je izražen rast osiguranja od potresa, čak 30,9 posto u odnosu na 2019. godinu, uz povećanje premije od 29,1 posto.
Ukupna zaračunata bruto premija u prošloj je godini dosegnula 10,4 milijardi kuna što je 0,7 posto manje u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu neživotnog osiguranja premija je rasla na 7,8 milijardi kuna, 4,7 posto, dok su životna osiguranja pala 13,7 posto, na 2,6 milijardi kuna. Na kraju 2020. bilo je ukupno 9,615.813 sklopljenih polica neživotnog osiguranja, te 1,406.261 životnog.
Kod neživotnih, koja čine više od 74 posto premije, dominira osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila čiji udio u ukupnoj premiji iznosi 24,7 posto. Prosječna premija obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti iznosila je 923 kune, dok je prosječna premija za kasko osiguranje iznosila 3026 kuna. Broj dopunskih osiguranja rastao je za 15,8 posto dok se broj dodatnih zdravstvenih osiguranja povećao 21,6 posto.
Zaračunata bruto premija ostvarena na tržištima u Europskoj uniji, gdje posluju četiri hrvatska društava za osiguranje, iznosila je 648 milijuna kuna i povećala se 49,3 posto u odnosu na 2019. Najbolji rezultati ostvareni su na tržištima Austrije, Slovenije i Italije.
U financijskoj industriji osiguranja su na trećem mjestu, iza banaka i obveznih mirovinskih fondova, no prosječna je premija puno niža nego u EU. Lani je iznosila 342 eura, dok je prosjek na razini EU bio 2170 eura. Prosječna premija u segmentu životnih osiguranja u EU iznosi 1264 euro, a u Hrvatskoj 86 eura, u segmentu zdravstvenog osiguranja u EU je 232 eura, a u Hrvatskoj samo 21 euro, dok u segmentu zaštite imovine u EU iznosi 174 euro, a u Hrvatskoj 51 euro.
I dok se osiguravatelji žale na financijsku nepismenost građana zbog koje se ne osiguravaju, pravi je problem nizak standard, a oni koji ugovaraju osiguranje imovine koje uključuje rizik potresa ili su ga već imali ugovoreno, žale se na visoke ugovorene franšize (udio s kojim osiguranik sudjeluje u šteti), nemogućnost osiguranja pune tržišne vrijednosti nekretnine i karence (odgodu primjene osiguranja) od po 30 dana koje se traže za nove ugovore osiguranja imovine koja uključuje potres.
Upuste li se klijenti u pregovore, osiguravatelji karencu spuste na 15 dana, no većina građana zaista nije upoznata sa značenjem sadržaja "sitnih slova" u ugovorima koji im se nude, iako Hanfa osiguravatelje odnedavno obvezuje na puno transparentniju prezentaciju proizvoda.