Hrvatska ima odličnu cestovnu infrastrukturu, ali željeznički, zračni i lučki sektor ispod su prosječnih standarda Europske unije, i to je jedan od razloga zbog čega je Hrvatska zauzela 24. od ukupno 28 mjesta na ovogodišnjoj rang-listi Europske komisije o stanju u prometu u čitavoj EU.
Najbolji s direktivama
Učinak Hrvatske je 100 posto kad je riječ o prenošenju europskih prometnih direktiva u nacionalno zakonodavstvo, po čemu smo na vrhu rang-liste u toj kategoriji, no samo u 4 kategorije Hrvatska je među pet najboljih, dok je u 9 kategorija među pet najgorih zemalja u EU. Ukupan broj kategorija kroz koje su zemlje ocijenjivane iznosi 29. Nizozemska je najbolje ocijenjena zemlja EU po stanju u prometu, a za njom slijede Švedska, Finska, Velika Britanija i Danska. Primjerice, po kvaliteti željezničke infrastrukture Hrvatska je, zajedno s Rumunjskom, na samom dnu ljestvice 26 zemlja. Po kvaliteti lučke infrastrukture, Hrvatska je osamnaesta među 23 zemlje. Po kvaliteti infrastrukture u zračnom prometu, Hrvatska je 22. od 28 zemalja.
No, kvaliteta cesta svrstava Hrvatsku na deveto od 28 mjesta na rang listi. "Hrvatska je uspjela smanjiti prosječno vrijeme potrebno za uvoz i izvoz robe morem sa 16,5 dana na 15 dana.
Međutim, 15 dana je još uvijek prilično dugo u usporedbi s ostatkom Europske unije", navodi Europska komisija u priopćenju o stanju u prometu u Hrvatskoj. Za usporedbu, Slovenija u toj kategoriji također ima 15 dana, a samo pet od 28 zemalja EU ima još veći broj dana. Italija je, s 18,5 dana potrebnih za uvoz ili izvoz robe morem, na samom dnu ljestvice u toj kategoriji. Zadovoljstvo građana urbanim transportom najlošije je u Italiji te potom u Hrvatskoj.
Poljaci su najmanje zadovoljni željeznicom, a slijede ih Hrvati. Putnici su, međutim, zadovoljni kvalitetom zrakoplovnog prometa u Hrvatskoj: u toj je kategoriji naša zemlja za mrvicu bolja nego što je prosjek čitave EU.
Solidan napredak
- Pregled stanja u prometu za 2015. pokazuje koliko je dinamičan sektor prometa u Europi. Drago mi je vidjeti da je ostvaren solidan napredak u odnosu na prošlu godinu, primjerice u kvaliteti infrastrukture i otvaranju tržištâ željezničkog prijevoza robe. Iz pregleda je također vidljivo što još treba učiniti u cilju stvaranja novih radnih mjesta u sektoru prometa i poboljšavanja njegove održivosti - poručila je europska povjerenica za promet Violeta Bulc.
Ovo je drugi put da Europska komisija objavljuje takvu prometnu rang-listu zemalja. Hrvatska bilježi uspjeh u udjelu obnovljivih izvora energije u gorivima koja se koriste u prometu: to je poraslo s 0,4 % u 2012. na 2,1 % u 2013. godini. Države su ocijenjivane i po smrtnosti putnika. Broj poginulih u cestovnom prometu u Hrvatskoj je 73 na milijun stanovnika (godišnje), a veći broj smrtnih slučajeva u čitavoj EU ima samo pet zemalja: Poljska, Rumunjska, Bugarska, Latvija i Litva.
Najmanju stopu smrtnosti putnika u cestovnom prometu imaju Malta, Švedska, Nizozemska i Velika Britanija. Samo šest zemalja EU ima i veću stopu smrtnosti od Hrvatske i u željezničkom prometu.
>>Za 6,6 milijuna kuna uredili kilometar i pol jedne od najprometnijih cesta u zemlji
>>'U zagorske je ceste prošle i ove godine uloženo više od pola milijarde kuna'
Dali je ovaj clanak procitao i nas Ministar Prometa, Pomorstva i infrastrukture? Ako ovo nije domaca zadaca, ond stvarno neznam sta je? Naravno, osracemo nijemi na ovo pitanje!!!