Edukacije biciklista

Čak 70 posto polaznika škole bicikliranja za odrasle ne bi prošlo pravi test

georg davor lisicin
Foto: Borna Filic/PIXSELL
05.04.2017.
u 07:00

Udruga Sigurnost u prometu početkom sezone bicikliranja organizira u Zadru, Makarskoj, Osijeku i Zagrebu škole za bicikliste

Dolaskom proljeća sve je više biciklista na hrvatskim cestama, no većina njih ne poznaje prometna pravila. Udruga Sigurnost u prometu stoga još od 2012. organizira edukacije odraslih biciklista za sigurno sudjelovanje u prometu.

U udruzi kažu da se zalažu za popularizaciju bicikliranja, pogotovo u urbanim sredinama, te za stvaranje preduvjeta za sigurnu vožnju gradnjom biciklističke infrastrukture. Edukacije za odrasle bicikliste pod nazivom “Škola bicikliranja 18+” su besplatne, a ove godine, uz potporu Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, udruga je s partnerima u projektu Fakultetom prometnih znanosti, Hrvatskim Crvenim križem i Nextbikeom organizirala niz edukacija diljem Hrvatske. Početkom sezone bicikliranja edukacije će se tako održati u Zadru, Makarskoj, Osijeku i Zagrebu.

Tajnik udruge Georg Davor Lisicin kaže da će, bude li interesa za održavanje edukacije, nastojati ih organizirati i u drugim gradovima u suradnji s lokalnom upravom i zainteresiranim subjektima. Sve informacije o terminima i mjestima održavanja škole bicikliranja mogu se naći na internetskoj stranici udruge sup.hr. Lisicin kaže da godišnje školu bicikliranja polazi 100 do 150 polaznika i da većina njih ne poznaje prometne propise te da se radi o starijim osobama koje nemaju položen vozački ispit ni za jednu kategoriju vozila. No 30-ak posto polaznika škole ima vozačku dozvolu za B kategoriju vozila. Škola bicikliranja traje četiri sata i sastoji se od teorijskog dijela u kojem se polaznici upoznaju s prometnim propisima, zatim imaju tečaj prve pomoći, nakon toga na poligonu provjeravaju svoje vozačke vještine. Na samom kraju slijedi testiranje, a Lisicin kaže da su rezultati tog testiranja dosta slabi i da 60 do 70 posto polaznika škole bicikliranja ne bi prošlo na vozačkom ispitu. A testove dosta slabo rješavaju čak i oni koji imaju vozačke dozvole.     

>> Sve više ljudi bira bicikliranje za rekreaciju. Doznajte kako voziti kroz grad, a da ne ugrožavate sebe ni druge

>> Biciklist poginuo u naletu autobusa

Ključne riječi

Komentara 3

ZA
zadar1
09:07 05.04.2017.

uvedite test i za hodanje po ulici...tj. polaganje ispita za hodanje.....😂😂

Avatar PapillonLionne
PapillonLionne
07:53 05.04.2017.

Koliki postotak vozača osobnih automobila bi prošao na ispitu? Kakve bravure izvode na zagrebačkim cestama vjerojatno bi prolaznost bila manja od 5% Jučer lik na križanju Savske i Vukovarske skreće u Vukovarsku i umalo ne pogazi i pješake i biciklistee jer gospodin priča na mobitel i zvrnda pogledom tko zna kud, pišu se poruke tijekom vožnje a jednom prilikom uočila sam čovjeka s varivom u plastičnoj posudi na koljenima. Kako li samo morašt biti vješt da tijekom vožnje jedeš na žlicu? O stavljanju maskare na trepavice neću jer je to općepoznata stvar, isto kao i biciklisti sa slušalicama u ušima. Kultura nam je svima na nultoj razini, a poštivanje pravila u debelom minusu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije