Zašto je Taxi Cammeu država odlučila oprostiti pola duga kroz predstečajnu nagodbu, odnosno oko milijun eura, kada istodobno ta ista tvrtka, koja i ne posluje dugo na tržištu, nije u državnu blagajnu uplaćivala gotovo ništa, još je jedan od apsurdnih primjera u kojem je vlasnik iskoristio zakon o predstečajnoj nagodbi, koji su prihvatili vjerovnici, prije svega država, ali i sam Cammeo koji se kroz svoja povezana društva javio i kao vjerovnik.
Osnivanje sestrinskih firmi
Istodobno je nad tom tvrtkom porezni nadzor bio češći, ali i onaj za cestovni promet te inspekcije rada, no nikakva izvješća, pa onda ni kazne, nikad nisu određene. Ljudi bliski situaciji oko Cammea ne sumnjaju da takvo što može proći samo uz dobru zaštitu koju vlasnik Vladimir Minovski ima od države, te da svoju filozofiju jeftinog taksija temelji na neplaćanju svojih obveza, u prvom planu svojim zaposlenicima, a potom u najvećoj mjeri državi. Od 14,4 milijuna kuna duga Poreznoj upravi, država je otpisala Cammeu pola duga, dodatno po 30 posto oprošteno mu je od državnih tvrtki Croatia osiguranja i HEP-a, Grada Zagreba i Osijeka. Iako nisu jedini kojima je dug otpisan radi ponovnog vraćanja u život, ovaj slučaj drukčiji je jer je do sada ta tvrtka u svim prilikama da se oporavi samo gomilala dug državi, ne posluje dugo, a ima i niz sporova...
Počela je s radom u Rijeci 2006. godine, 2010. u Osijeku, godinu poslije u Zagrebu, a 2012. u Puli, no iste je godine u tom gradu i ugašena. Prema podacima Fine, od kraja 2011. godine do kraja 2012. dug Cammea Rijeka državi narastao je sa 2,9 na 3,7 milijuna duga, a istodobno je tvrtka godišnje imala prihod od oko sedam milijuna kuna, što pokazuje da gotovo ništa državi nije plaćala. Ukupni dug Cammea Rijeka bio je 10 milijuna kuna, a kroz predstečajnu nagodbu država mu je oprostila pola duga, dok preostali iznos mora platiti kroz 60 mjeseci uz poček od godinu dana i kamatu od 4,5 posto. Iako je Cammeo kao problem u Osijeku navodio dozvole, to nije bila istina jer ograničenja nije bilo. Zbog duga ulazi u predstečajnu nagodbu, koja je prvotno odbijena jer se nije pristalo na otpis 70 posto državnog duga, ali naknadno je prihvaćena zato što je izglasana, među ostalim, od samog Cammea, odnosno povezanih društava tvrtke – Cammea Zagreb i Cammea Rijeka.
I onda dolaze u Zagreb gdje uzimaju 150 vozila na leasing, no dobivaju dozvole za 76 vozila. Zato i osnivaju tvrtku u Svetoj Nedelji, MV prijevoz, gdje dobivaju ostale 74 dozvole. Ta je tvrtka u 2012. godini napravila promet od 10,5 milijuna kuna, a istodobno napravila porezni dug od 2,8 milijuna kuna, što pokazuje da u toj godini nije plaćala nikakve obveze. Zanimljiva je veličina prometa s obzirom na to da u Svetoj Nedelji ima samo 20.000 stanovnika. Javna je tajna da su vozili i na području Zagreba, zbog čega im je poslana često inspekcija za cestovni promet, no gdje su nalazi o tome, ne zna se. Tvrtka se ugasila ove godine jer je u Zagrebu dobila svih 150 dozvola. Pa je pitanje koja je svrha predstečajne nagodbe kojoj je cilj spašavanje radnih mjesta.
Ostao je i porezni dug. A s obzirom na to da je prestala s radom, a država će joj otpisati pola duga, neće li možda nakon godine dana, kada bude morala otplaćivati drugu polovicu duga, otići u stečaj?
Čeka se odluka Zagreba
Hoće li vlasnici za to odgovarati? U Puli je tvrtka poslovala jednu sezonu, napravila porezni dug od 667 tisuća kuna, a onda proglasila stečaj. Pitanje je i zašto je otvarana tvrtka u Svetoj Nedelji kada je na postojeće tvrtke mogla dobiti 200 dozvola. Taxi Cammeo Zagreb ima četiri tvrtke na području Zagreba – Cammeo grupa d.o.o., Autoprijevoz modem d.o.o., Autoprijevoz oliva d.o.o i MV prijevoz d.o.o. Ukupno cijeli Cammeo ima svojih 11 tvrtki. Uza sve nepravilnosti, bili su odvažni tražiti prvotno 70 posto otpisa duga od države iako su izbjegavali plaćati cijelo vrijeme išta u državnu blagajnu, no i otpis od 50 posto nije drag svim urednim platišama. Dosta je bilo i pogrešaka u izračunavanju otpisa, naravno, namjernih, jer ako se mijenjala glavnica nakon smanjenja otpisa duga, trebala se promijeniti i kamata, što nije učinjeno. Nakon potvrde na sudu u Zagrebu i Osijeku, ipak još treba čekati hoće li predstečajna nagodba biti potvrđena i na sudu u Zagrebu.
>>Novi broj za Taxi Cammeo, a u Eko taksiju centrala