Nove generacije više upravljaju svojim karijerama nego li su to mogle starije generacije kojima je karijeru usmjeravao poslodavac, a novac ne stavljaju na prvo mjesto pri odabiru poslodavca u ranijim godinama karijere, već žele biti uvaženi, valoriziraju fleksibilnost i mogućnost realiziranja svojih ciljeva, moglo se čuti od stručnjaka za ljudske potencijale i tržište rada povodom predstavljanja CareerCentra.
Riječ je o jedinstvenoj internetskoj platformi za edukaciju i povezivanje poslodavaca i kandidata za posao. Projekt je sufinancirala Europska Unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a partner projekta je i Styria Hrvatska. Platforma nudi napredna tehnološka rješenja koja uključuju i elemente društvene mreže te niz inovacija koje olakšavaju poslodavcima odabir najboljih kandidata. Na tržište rada već pristižu post-milenijalci, odnosno generacije rođene nakon 1996. godine, a top-talenti na tržištu mogu birati u kojem će ambijentu raditi.
Važno im je da se njihove ideje priznaju
Tako Andrej Hanzir, voditelj inovacija u Hrvatskom uredu za kreativnost i inovacije pojasnio je da se najtalentiranijima nude opcije pokretanja vlastitih projekata, rad u start-up kompanijama, multinacionalnim tvrtkama ili odlazak izvan Hrvatske što je konkurencija tvrtkama na domaćem tržištu pa iz tog diskursa promatraju ponude i interesantnost pojedinog poslodavca. Važno im je, naglašava Hanzir, da se njihove ideje priznaju, da imaju mogućnost brzog napredovanja i dodatnih edukacija, ali i sitne pogodnosti poput dolaska na posao s kućnim ljubimcem i slobodnih dana ili sati tijekom dana.
S druge strane poslodavci su suočeni s disparitetom svojih potreba i ponude na tržištu rada kojeg pojačava neadekvatno formalno obrazovanje. Tako u medijima raste potreba za akvizicijama zaposlenika digitalnih profila, ali takvih kurikuluma uopće nema pa stoga ni mladih ljudi koji iz svijeta obrazovanja izlaze na tržište s tim kompetencijama.
Styria svojim zaposlenicima nudi mogućnost vertikalnog i horizontalnog napredovanja
Potrebni su nam video-novinari, copy-writeri, Pyton programeri, tražimo i sales programatic specijalista, ali na tržištu takvi stručnjaci ne postoje pa smo prisiljeni sami educirati zaposlenike- istaknula je Ivana Krajinović, direktorica upravljanja ljudskim potencijalima u Styria Hrvatska. Kao prednost Styrie istaknula je činjenicu da se grupa sastoji od 13 tvrtki pa svojim zaposlenicima nudi mogućnost vertikalnog i horizontalnog napredovanja, ali i suradnju s fakultetima u poboljšanju zapošljivosti mladih ljudi koje obrazuju.
Osnovali smo i već šestu godinu vodimo Styria School u koju regrutiramo najbolje studente po ocjeni profesora. Oni imaju priliku raditi u svim segmentima kompanije pa vikendom rade u redakciji, a radnim danima ostalim sektorima poput prodaje, marketinga, digitalnog poslovanja....Ocjenjujemo svoje polaznike, a najuspješnije zapošljavamo. Styria School nam je izvrsna platforma za akvizicije, a odn iduće godine pokrećemo i alumni naše škole kako bi mladima koji su je prošli ponudili dodatne opcije - pojasnila je Krajinović pa istaknula da je Styria već na tržištu percipirana kao mali trening centar i rasadnik kvalitetnih kadrova za cijelo tržište.
Mladi ljudi se ne znaju prezentirati
I dok najveći talenti lako pronalaze posao, a tvrtke se za njih moraju boriti, na tržištu rada mnogo je i onih koji se ne snalaze nakon što napuste svijet školovanja. Mladi ljudi se ne znaju prezentirati, upozorila je Nataša Novaković, direktorica za radne odnose i ljudske potencijale u Hrvatskoj udruzi poslodavaca pa dodala kako je važno ne samo napisati kvalitetan i dojmljiv životopis, ali jednako tako i dojmljivu elektronsku poruku u kojoj je priložen životopis jer mnogi poslodavci mogu negativno reagirati na suhoparan tekst i nepotpunu prijavu.
Izazov poslodavaca je i to što mnogi mladi ne znaju što žele točno raditi niti kako zapravo izgleda njihov posao u stvarnom svijetu, na što je upozorila Romina Ivančić, direktorica Sektora za ljudske resurse Heineken Hrvatska naglasivši da mladi nemaju viziju jer nemaju priliku za praksu.
Očekivanja mladih se dodatno povećavaju, kazala je, ukoliko tvrtka u kampanjama prezentira kvalitetu okruženja za rad, pa se doživljava 'hladni tuš' kada se suoči za svakodnevnim poslovnim ritmom. Na važnost prakse poslodavci upozoravaju godinama, a i sami su se organizirali pa je tako kroz program koji funkcionira na tržištu prošlo 600 mladih u 170 tvrtki. Cilj poslodavaca, kazala je Novaković, uvesti praksu kao obvezu kako bi mladi bili spremniji za posao nakon školovanja.