Stranački tematski park

Prošetajte izbornim programom CDU-a

Foto: Reuters
24.09.2017.
u 20:46

Središnje mjesto u zgradi CDU golemo je srce koje pokazuje kako njemačka ekonomija pod vodstvom Merkel “pumpa” cijeli sustav

Politički trikovi u kampanji u nekim su se zemljama, poput Hrvatske, u ne tako davnoj prošlosti svodili na plaćanje pjevaču da ne pjeva za stranku s krajnje desnice.

U Njemačkoj vladajuća stranka CDU smislila je novi trik, drukčiji od svega dosad viđenog: u jednoj oronuloj zgradi u Berlinu otvorili su tematsku izložbu koja posjetitelja vodi kroz izborni program CDU.

Središnje mjesto u zgradi, bivšoj robnoj kući, zauzima golemo srce, zamišljeno “srce Njemačke”, iz kojeg arterije sežu do dvaju divovskih videozidova, a na njima se izmjenjuju podaci o gospodarskom uspjehu koji je Njemačka doživjela pod kancelarkom Angelom Merkel i njezinom strankom CDU.

Ova CDU-ova kuća je kao neki tematski park pa je tako u jednoj sobi, podignutoj od kartona, sve posvećeno obitelji. Demokršćanska stranka, kakva je CDU i njezina sestrinska CSU, naglašava da je obitelj temelj društva i u ovoj sobi prikazuje što čini u obiteljskoj politici. “Obiteljsko stanovanje”, piše na jednom zidu i tu CDU objašnjava kako želi učiniti stanarine prihvatljivim obiteljima, posebno mladim obiteljima. Jedna soba rezervirana je za poruku pripadnosti Europi. Posjetitelji ulaze u zvjezdarnicu koja od zvijezda ispisuje riječi “sloboda”, “solidarnost” i druge pojmove koje odaberu u kompjutoru kao prve pojmove na koje ih asocira EU. Tu su i moderni ekrani na dodir s pomoću kojih se ljudi igraju glumeći da sprečavaju cybernapade, ugnjetavanje djece na društvenim mrežama, industrijsku špijunažu… – sve izazove koje pred obične građane i poduzeća donosi digitalno doba.

U modernom svijetu u kojem se sve, od umjetnosti do gospodarstva, trudi zainteresirati prosječnog čovjeka ne samo pričom nego i iskustvom, očito je taj trend zahvatio i političke kampanje na jedan potpuno nov način. Trend jučer viđen u Berlinu vjerojatno će doći i do neke buduće političke kampanje u Hrvatskoj.

– Nitko više ne čita predizborne programe, pa ni u Njemačkoj, pogotovo mladi birači. Ovo je pokušaj da im se približi program kroz nešto što mogu vidjeti i iskusiti – kaže Srećko Matić, novinar Deutsche Wellea.

Komentara 1

Avatar krkcro
krkcro
22:19 24.09.2017.

kaj si ti pusil?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije