Nakon što je prije gotovo četiri godine ukinuta odredba 0,5 promila, koja je tada izazvala tugu ljubitelja čašice, ali i bijes mnogih ugostitelja, odredba se na velika vrata vraća u Zakon o sigurnosti prometa na cestama.
Svi koje je ova Vladina odluka imalo zainteresirala već znaju da zakon uz vraćanje odredbe koja se najviše ističe nosi i mnogo strože novčane te zatvorske kazne za prekršitelje tog zakona.
Koliko god možda neki bili veseli zbog toga što eventualno mogu popiti pivo s društvom poslije posla i u miru se odvesti kući, nameće se pitanje koliko će ti isti vozači s časicom alkohola u sebi imati za gorivo koje im je potrebno da bi pokrenuli svojega limenog ljubimca.
Neki će se možda naći u velikoj životnoj dvojbi - platiti deset kuna za litru goriva ili ugasiti žeđ orošenom čašom pive u najdražem kafiću dok na velikom platnu gledaju utakmice aktualnoga Europskog nogometnog prvenstva?
Uz vraćanje odredbe od 0,5 promila, čije ukidanje pojedini hrvatski građani nikada nisu preboljeli, mora se priznati da raspoloženje i radost gase ovi podaci:
eurosuper 95 - 9,50 kuna
super 95 - 9,20 kuna
superplus 98 - 9,60 kuna
eurodizel - 9,84 kune
dizel - 9,72 kune
plavi dizel - 5,60 kuna
loživo ulje - 6,98 kuna.
Ovih dana na veliko se piše kako vozači automobile zaključavaju u garaže i iz njih izvlače bicikle s prstom prašine na sjedalu natjerani na to velikim porastom cijena goriva.
Oni bez bicikla i bez novca za gorivo odlučiti se mogu za javni prijevoz i divne nove klimatizirane tramvaje koji će nam za samo osam kuna priuštiti čak sat i pol vožnje u kojem god smjeru želimo. Naravo, ima i javni prijevoz svojih nedostataka, od gužvi zbog kojih u tramvaj ne stane niti igla do ne baš mirišljavih suputnika na plus 40. Ipak, ponekad je bolji izbor od mučnih i dugih čekanja u kolonama dok svake sekunde iz spremnika automobila polako nestaju skupocjene kapljice goriva.
Svatko od nas valjda misli svojom glavom i odlučit će što je za njega isplativije. Dobra vijest je da imamo izbor. Matematički gledajući, voziti i piti je najskuplji izbor, i po vaš džep i po vaš život, jer vam nitko ne osigurava da neki kolega vozač neće odredbu od 0,5 promila shvatiti kao "mogu se napiti" i nakon toga se zabiti u vas. Druga je mogućnost vožnja bicikla koja bi, nakon piva, bila najisplativija jer bicikl ne troši ništa, osim kalorija, koje ste eventualno unijeli tim pivom koje vam je utažilo žeđ u ove sparne dane.
S koje god strane gledali, prednosti i nedostatke novog zakona te mnoštvo nedostataka rasta cijena goriva, jedno je sigurno. Vlada RH koja toliko brine o boljitku svojih građana uspjela je spojiti dvije stvari u jednu, dopustiti građanima da popiju kako bi zaboravili na cijenu goriva za čiju će litru uskoro plaćati "cenera".