Ulazak u Schengen velika je prilika za hrvatski cikloturizam - granice više ne postoje ni administrativno, a hrvatske destinacije mogu cijelu Europu početi promatrati kao jedinstveno, veliko tržište koje treba upoznati, shvatiti njegove potrebe i želje, te ogromne cikloturističke potencijale naše zemlje u potpunosti valorizirati. No taj potencijal teško ćemo iskoristiti bez značajnih ulaganja u infrastrukturu, ugostiteljske usluge i jaču podršku lokalnih i nacionalnih turističkih agencija, upozorava Karlo Kučan, organizator trodnevne konferencije Dani cikloturizma koja će se održati od 10. do 12. svibnja u Sinju.
Adut i očuvana priroda
Prva je to i zasad jedina hrvatska specijalizirana stručna konferencija namijenjena tom segmentu turističke ponude, a okuplja različite predstavnike dionika cikloturizma, od ministarstava, Hrvatske turističke zajednice, agencija, predstavnika lokalne samouprave do klubova i proizvođača opreme. Konferencija se svake godine održava na drugom mjestu, a izmjenjuju se jadranska i kontinentalna odredišta. Peto izdanje Dana cikloturizma ide u Sinj jer Dalmatinska zagora ima sjajne predispozicije za razvoj takvih turističkih proizvoda.
- Usto, blizina najvećih obalnih turističkih središta, dobra prometna povezanost s glavnim tržištima, očuvana priroda, dinamični i raznoliki krajolik te bogatstvo baštinskih atrakcija, ali i enogastro ponude čine vrijedne resurse kraja. Odabrali smo temu 'No borders, no limits', jer nakon nekoliko izazovnih godina, u kojima su posebni oblici turizma, a posebice cikloturizam, pokazali otpornost, vrijeme je da mu u potpunosti razvijemo potencijal koristeći nevjerojatne mogućnosti koju pruža sloboda bez granica. Dovoljno je reći da je tržište cikloturizma u Europi vrijedno 44 milijarde eura, što je više od kruzing industrije, kojoj se kod nas posvećuje znatno veća pažnja. Usto, pandemija je jako puno napravila za promociju ovog segmenta turizma, jer su se ljudi puno jače okrenuli outdoors aktivnostima, destinacijama koje nisu prenapučene - kaže Kučan, osnivač tvrtke Spot i brenda Trail – Full Cycling Experience koji potpisuje organizaciju konferencije.
Tvrtka se bavi razvojem i promocijom inovativnih turističkih proizvoda, a brend Trail – Full Cycling Experience pokriva sve elemente razvoja cikloturističke destinacije, od trasiranja staza, osmišljavanja ruta, edukacije ponuđača usluga, kreiranja promotivnih sadržaja, pokretanja i organizacije manifestacija do poslovnog savjetovanja kako bi ponuda neke destinacije bila konkurentna i održiva.
Puno nerazvrstanih cesta
- Hrvatska se deklarativno izjašnjava kao zemlja koja želi ulagati u cikloturizam, ali Slovenci su više uložili samo u Dravsku biciklističku rutu nego mi u infrastrukturu u cijeloj zemlji. Kod izgradnje novih cesta orijentirani smo na promet motornih vozila i u planove se ne ugrađuju staze koje bi bile ne samo za turiste nego i lokalno stanovništvo. Puno je nerazvrstanih cesta koje bi mogle dobiti takvu infrastrukturu da se promišlja na lokalnoj razini. Drugi važan faktor je ponuda. Cikloturisti dolaze izvan ljetne sezone, a u mnogim destinacijama u Hrvatskoj nemaju ni gdje spavati, ne rade hoteli, restorani, trgovine. To je pitanje suradnje svih uključenih na razini lokalnih jedinica, ne pitanje jednog ministarstva - ističe Kučan. Usto, i dalje se agencije specijalizirane za cikloturizam u RH mogu nabrojati na prste jedne ruke, pa se dogodi da partneri iz inozemstva ne mogu naći lokalnu agenciju koja će im pomoći u organizaciji putovanja.
>> VIDEO Pripremite se na vrijeme! Na Veliki petak nema međubankovnih transakcija