Croatia bus, nekad najveći autobusni prijevoznik u Hrvatskoj, uskoro će prestati postojati. Naime, u tijeku je prodaja imovine te tvrtke koja je u stečaju od 2009. godine. Kad stečajna upraviteljica Marija Vujčić Turkulin okonča prodaju desetak preostalih autobusa Croatia busa, tvrtka će postojati samo na papiru dok se ne okonča stečajni postupak.
Autobusi na linijama koje sad drži Croatia bus nosit će ime nekog drugog prijevoznika. A oko 130 radnika i vozača Croatia busa moglo bi ostati bez posla ako ih ne preuzme novi vlasnik autobusa. No u Hrvatskom sindikatu vozača prozivaju stečajnu ravnateljicu da je loše vodila stečaj Croatia busa, pa čak i da je nelegalno na toj funkciji.
Čiji su automobili?
Croatia bus u stečaju lani je poslovao s gubitkom od gotovo pet milijuna kuna, a prema podacima Hrvatskog sindikata vozača, toliki je gubitak i u dosadašnjem dijelu ove godine. No dok Croatia bus propada, njegova stečajna upraviteljica se vozi u mercedesu GLK, a voditelj poslovanja kojeg je ona postavila Mario Butković u audiju 5 quattro.
Miljenko Gočić, predsjednik HSV-a, kaže da je Marija Vujčić Turkulin mercedes vozi otkako je imenovana stečajnom upraviteljicom Eurolinea, bivšeg zastupnika Mercedesa za Hrvatsku. Dotad je vozila pegueot 607 u vlasništvu Croatia busa. Prema njegovim informacijama, auti 5 koji vozi Butković, inače bivši vozač u Croatia busu, u vlasništvu je također jedne od brojnih tvrtki u kojima je trenutačno Marija Vujčić Turkulin stečajna upraviteljica.
Gočin kaže da Marija Vujčić Turkulin sad želi prodati autobuse Croatia busa kako bi namirila dugove, a od te prodaje pripast će joj pet posto postignute cijene. Prema njegovim informacijama, najviše je za autobuse i linije Croatia busa ponudila tvrtka Panorama bus, i to osam milijuna i pet tisuća kuna. Prema tome, stečajnoj upraviteljici bi trebalo pripasti oko 400.000 kuna. Usto, navodi Gočin, ona već sad prima oko 20.000 kuna mjesečno kao stečajna upraviteljica Croatia busa. On smatra spornim i imenovanje Vujčić Turkulin na mjesto stečajne upraviteljice Croatia busa. Ona je na to mjesto bila postavljena najprije 2009., a potkraj 2011. na skupštini vjerovnika bila je smijenjena. No Gočin ističe da je onda Vujčić Turkulin postavljena za savjetnicu novog stečajnog upravitelja Croatia busa Eduarda Mišćevića i da je za to primala mjesečno 7000 kuna neto.
– Iako je bio imenovan drugi stečajni upravitelj, za to vrijeme sve je konce i dalje je vukla Vujčić Turkulin, i to ugovorom o djelu kao savjetnica – kaže Gočin.
Sve je po zakonu
No početkom ove godine Marija Vujčić Turkulin ponovno se vratila na mjesto stečajne upraviteljice tog autobusnog prijevoznika. Skupština vjerovnika je naime, kaže Gočin, izglasala smjenu Miščevića, ali nije glasovala o novom stečajnom upravitelju. No stečajna sutkinja Vesna Malenica, kaže Gočin, ipak ju je imenovala stečajnom upraviteljicom Croatia busa. Zbog toga se dio vjerovnika žalio Visokom trgovačkom sudu, koji je ukinuo rješenje Trgovačkog suda o imenovanju Vujčić Turkulin stečajnom upraviteljicom Croatia busa.
Radimo sve po zakonu
Marija Vujčić Turkulin
Marija Vujčić Turkulin nije konkretno odgovarala na naša pitanja. Tako je na pitanje kako to da vozi mercedes i je li taj automobil u vlasništvu Eurolinea, odgovorila protupitanjem: Šo je sporno u tome da se koristi automobilom u poslovne svrhe. Za audi 5 kazala je da ona ne zna čiji je taj automobil.
– Radimo sve po zakonu – tvrdi Vujčić Turkulin. Za gubitke Croatia busa u prošloj godini kaže pak da ona tad nije bila stečajna upraviteljica. Za honorar od 7000 kuna neto koji je prošle godine dobivala kao savjetnica stečajnog upravitelja kaže da ne vidi u tome nikakav problem – da ona ne radi besplatno.
Propala Croatia (bus)!