U zadnjih tridesetak godina razvoj nautičkog turizma doživio je procvat i polako postaje sve važniji sektor. Puno je prednosti koje nudi Jadran, a koje Hrvatsku čini sve većim nautičkim hitom. Paralelno s tim sve se češće na moru mogu vidjeti i noćne charter ture između otoka i obale. Na veliku opasnost koja u svemu tome leži upozorio je jedan skiper.
– Sezona je u punom zamahu i veliki broj brodova plovi, kako danju, tako i noću. Male brodice stanu na sidro i ne upale sidreno svijetlo, kako “susjed ne bi vidio poštu gdje lovi”, a ima i onih bez navigacijskih svjetala. Najčešće su to lokacije poput punte Marjana, ispred Duilova, Splitska vrata, ispred Stobreča… – kazao je splitski skiper za portal Dalmacija danas.
Kako bi dočarao kakvih sve neodgovornih ljudi ima, podijelio je i svoje nedavno iskustvo, gdje je tragedija, na sreću, izbjegnuta.
– Kada sam se večeras brodom vraćao iz gradske luke s lijevanja goriva prema Stobreču, prošao sam na manje od 10 m udaljenosti od brodice koja uopće nije imala upaljeno sidreno svjetlo na udaljenosti većoj 700 metara od obale. Da sam je udario s 23 čvora i brodom s više od 13 tona, ubio bih dvoje ljudi ni kriv ni dužan. Samo nas je dragi Bog sačuvao, a od njih ne bi ostalo ništa! – rekao je.
K tome, većina brodica nema radar-reflektore pa nije vidljiva ni na radaru, što može biti iznimno opasno i dovesti do bespotrebnih žrtava koje su u ovom slučaju izbjegnute pukom srećom, upozorava ovaj splitski skiper te dodaje da se nada će nadležni početi kažnjavati neodgovorne.
.no uzgred treba spomenuti i da noću punim gasom iz luka i marina isplovljavaju gliseri od stotine ks kao i da barke u ribolovu uzimaju kao orijentir i zabavu pa deru punim gasom tik uz njih uživajući u zalijevanju mirnihih ljudi..........(tako da ispravno osvjetljavanje služi kao izazov i meta..........