Iako se politički savjetnici trude naučiti političare kako za ozbiljne stranke kampanja počinje već prvog dana nakon proglašenja izbornih rezultata, većina radije prihvaća kampanjski stil i pojačano počinje raditi tek pred izbore. Tako se ovih tjedana u u stranačkim radionicama uprežu sve snage, inventivnost i novac kako bi se osmislili što privlačniji plakati, spotovi i slogani. Većina stranaka već je pripremila promidžbene poruke, a jedan za drugim ovih će dana i jumbo-plakati s poznatim, prigodno nasmiješenim licima, pogleda uprtog u svijetlu budućnost, preplaviti oglašivačke prostore.
Led probila Libra
Led su još prije dva mjeseca probili Jozo Radoš i Goran Granić računajući da će se ranijim istrčavanjem na teren izdvojiti iz šarenila koje će uskoro nastupiti. Biračim su poručili: - Imamo odgovore na sva vaša pitanja. Prije dva dana pojavili su se i plakati koalicije DC-a i HSLS-a, koje nose stranački prvaci Mate Granić i Dražen Budiša, a građanima poručuju da su "Nova snaga za bolju Hrvatsku". Ta koalicija uvodi novine u kampanju, pa će u utorak u Hotelu Opera predstaviti svoj gospodarski program na donatorskoj večeri na kojoj se za jedno mjesto plaća kotizacija od 3000 kuna. Budiša i Granić vlastoručno su potpisali nekoliko tisuća poziva poduzetnicima da dođu na večeru i budu donatori.
Uz pozivnicu i virman
Uz poziv stoga ide i virman na kojemu je ta svota, a nju su izabrali nakon što su odvagnuli što bi između 1000 i 10.000 kuna bilo najprimjerenije. M. Granić objašnjava kako im je cilj bio da se u hrvatsku političku praksu uvede običaj koji postoji u SAD-u, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, a slovi kao najtransparentniji i najpošteniji, jer se zna da je onaj tko dođe na donatorsku večer platio unaprijed određenu svotu, te da nema tajnih donacija ispod stola. Adrese na koje su poslali pozive dobili su, kaže Granić u javnim izvorima podataka, poput popisa 500 najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj.
- Očekujemo da će nam se odazvati 200-300 ljudi - kaže Granić, dodajući da nije važno jesu li članovi ili simpatizeri koalicije.
HDZ pokreće Hrvatsku
Dok Račanov SDP najprije kreće u pretkampanju, u kojoj će pod sloganom "Recite nam sve!" razgovarati s građanima u svim gradovima kako bi doznali što ih najviše muči, Sanaderov HDZ već je u kampanji kojom pod sloganom "Pokrenimo Hrvatsku!" žele uvjeriti birače da su oni, kako kažu, snaga za novo vrijeme. HSS u borbu za birače kreće sa sloganom "Volim svoju zemlju", a u kampanju će uložiti 3,5 milijuna kuna. HDZ već nekoliko tjedana održava velike skupove širom Hrvatske kojima želi demonstrirati snagu.
Đapićev HSP uskoro kreće s plakatima na kojima, kaže Anto Đapić, neće biti ničiji lik, već će dominirati stranka. Poruka je "Vjeruj u sebe!". Đapić objašnjava: - Mi smo stranka koja je vjerovala u sebe i sad smo u poziciji da možemo pokrenuti neke stvari. Hrvatski je narod samo vjerom u sebe uspio stvoriti i obraniti državu. Sad ga na tu samouvjerenost treba podsjetiti. Njihov zagrebački favorit Slaven Letica, pak, imat će slogan "Misli europski, glasuj hrvatski".
HNS to može
HNS poziva da se pokrene pozitivna energije i biračima poručuje da se vode sloganom "Hrvatska to može!". Na HNS-ovoj web stranici objavljen je cjelovit izborni program, pa se, među ostalim, vidi da stranka Vesne Pusić obećava gospodarski rast od 6,5 posto, povećanje broja visokoobrazovanih ljudi za 50 posto, te pad broja nezaposlenih na bur-zi za 40 posto. Obećanja se, dakako, odnose na cijeli mandat od 2004. do 2008.