Sastanak Uljanikove uprave, sindikata škverana, strateškog partnera i ministra Darka Horvata, od kojeg se puno očekivalo s obzirom na to da je održan dan uoči ročišta na Trgovačkom sudu u Rijeci, a na kojem se odlučuje o pokretanju stečaja nad tvrtkom 3. maj, nije polučio konkretna rješenja.
Bez obrazloženja
I dalje se ne zna kada i na koji način će oko 3000 radnika dobiti zaostale plaće, a ni tko će financirati deblokadu računa Uljanik Grupe, točnije Uljanika i 3. maja. Za tu je operaciju potrebno više od 150 milijuna kuna, a tko će ih dati, ostaje nepoznato. Novo rješenje za koje se moglo čuti takozvani je “kredit spasa”.
– Imao sam priliku čuti strateškog partnera, upravu i sindikate, svi imaju dobru namjeru da se ide u restrukturiranje, da se ide prema “rescue aid” kreditu koji će osigurati međufinanciranje, a koji neće opteretiti ni proračun ni strateškog partnera – kazao je Horvat. Nije precizirao koliki bi kredit trebao biti ni tko će jamčiti za njega, ali ranije se spekuliralo da bi za deblokadu računa, plaće radnicima i završetak brodova trebalo oko 600 milijuna kuna.
Zamišljeno je da taj kredit bude pod strožim uvjetima i da bi jednog dana trebao biti vraćen iz poslovanja Uljanika. Vrlo je izvjesno da će sud ponovno odgoditi pokretanje stečaja nad tvrtkom 3. maj, kao što je to napravio i prošli put kada je Vladi i upravi dao petnaest dana da se pronađe rješenje jer je Horvat najavio da bi svi detalji trebali biti poznati do petka. Odabrani strateški partner Brodosplit, odnosno Tomislav Debeljak koji njime upravlja, jasno je rekao da neće plaćati stare dugove uljanikovaca, već da je raspoložen isključivo prema financiranju gradnje novih brodova, a to je ponovio i nakon sastanka, istaknuvši da bi vjerovnici i dioničari trebali snositi dug iz prošlosti jer, kako je naveo, to propisuju EU smjernice, konkretno članak 46.
Podsjetimo, Europska komisija dala je zeleno svjetlo Vladi da pokuša spasiti tvrtku pa je zapravo time i odobrena neka vrsta financijske injekcije.
– Spremni smo financirati brodove s 35 milijuna eura kako bi bili završeni, to će smanjiti gubitke – kazao je Debeljak nakon sastanka. Ne traži jamstva od države niti namjerava tražiti pomoć, ali želi čisti start tvrtke.
Nadaju se plaći
Da će na kraju država platiti većinu dugova Uljanika, može se zaključiti iz izjava koje je davao ministar Horvat proteklih dana. Naime, prvo je naznačio da su dubioze puno veće od onih koje je prvotno procijenio, a potom je izjavama dao naslutiti da razumije zašto strateški partner ne želi plaćati stare dugove. Horvat je prvotno troškove restrukturiranja procijenio na 800 milijuna eura, od kojih bi strateški partner trebao podmiriti 400 milijuna eura, a istovremeno je Debeljak istaknuo da država treba sanirati oko milijardu eura dugova da bi kompanija došla “na pozitivnu nulu” i bila spremna za ulaganja kroz gradnju i opremu novih brodova.
Procjena uključuje sve moguće troškove, potencijalne tužbe i kosture iz ormara pa je izgledno da bi se dvije strane mogle naći na ‘pola puta’ i dogovoriti o iznosu koji bi bio oko 800 milijuna eura. Što će se točno dogovoriti, bit će svakako jasno do petka, kada bi odluke o Uljanik Grupi trebale biti i na sjednici Vlade, a to je istaknuo i ministar Horvat kada je rekao da će se “ovaj tjedan iznjedri odluka, kakva god ona bila”. I Emil Bulić, predsjednik uprave Uljanika, rekao je da mu je obećano da će odluka biti donesena do petka. Sindikati nisu zadovoljni, ali se nadaju da će taj novi oblik spasa uskoro donijeti plaće koje iščekuju mjesecima.
Pogledajte video štrajka radnika Uljanika:
7 MILIJARDI EURA u 17 godina je pokradeno u Kradogradnji, za to bi trebali na dozivotnu oni koji su to pokrali ali i oni koji su im to dali, 35 MILIJARDI kuna ste dali bagri, a za to vrijeme 'nemate'e' novaca za medicinske sestre (u ovom trenutku ih fali 1200!!!!!!!) 'nemate' novaca za platiti lijecnike pa vam svi odlaze, ovo je VELEIZDAJA.