USKOK je ovog utorka proveo uhićenja i pretrese na području Ličko-senjske županije, navodeći kako se za više osoba osnovano sumnja da su počinile koruptivna kaznena djela. 24sata doznaju kako se radi o djelatnicima Centra za tehnički pregled, koji su na meti policije i Uskoka jer su navodno u zamjenu za novac puštali tehnički neispravna vozila na tehničkom pregledu. Među obuhvaćenima istragom su i fizičke osobe koje davale mito, među kojima su poljoprivrednici i mehaničari.
''Uhićenja i provođenje hitnih dokaznih radnji rezultat su kriminalističkog istraživanja koje po nalogu USKOK-a provodi Policijska uprava ličko-senjska. Navedene radnje provode se na području Ličko-senjske županije u odnosu na više osoba za koje se osnovano sumnja da su počinile koruptivna kaznena djela. USKOK će nakon ispitivanja osumnjičenika donijeti odluku o daljnjem postupanju u predmetnom slučaju o čemu će pravodobno obavijestiti javnost'', naveo je USKOK ranije, ne otkrivajući detalje.
Jutarnji list pak neslužbeno navodi kako se sve događalo zadnjih devet mjeseci, a zbog manjih iznosa koje su primali od 20 do 50 eura uhićena su dva tehničara iz Stanice za tehnički pregled u Gospiću. Potvrde za neispravne vozila oni su dali u oko 15 navrata, pa se pretpostavlja da će broj uhićenih rasti. Cijeli slučaj komentirao je i sudski vještak za promet Krunoslav Ormuž za RTL Danas.
- Ako je istina, meni je nevjerojatno. Budući da policija i HAK vrše cjelogodišnji stalni nadzor nad radom stanica tehničkog pregleda, odnosno nad radom nadzornika, odnosno referenata koji se bave upravnim poslovima u stanicama za tehnički pregled - objasnio je.
- Nadzornika u sustavu tehničkih pregleda u Hrvatskoj ima otprilike 1.200, a referenata još 800. To su sve licencirani ljudi s posebnim ovlastima koji prolaze cjelogodišnje obrazovanje i svake dvije godine polažu ispite da bi mogli produžiti licencu. Nadzori izgledaju vrlo banalno. Dovoljno je da policija stane iza stanice tehničkog pregleda i kad zamijeti automobil za koji postoji sumnja da nije tehnički ispravan, jednostavno ga vrate na takozvani izvanredni tehnički problem. Tada se potpuno posvete i promatraju je li i li nije stvarno ispravan - dodao je.
- Mi smo prije dosta godina radili analize koliki je broj automobila bio tehnički neispravan, a sudjelovao je u teškim prometnim nesrećama sa smrtno stradalima. Tada se, imajući na umu tadašnju situaciju, pokazalo da je desetak automobila bilo tehnički neispravno. Te neispravnostima su se, tehnički su se mogle povezati s nesrećama, odnosno direktno su bili povezani sa smrtno stradalima - objasnio je Ormuž.
još nisu uhapsili ekipu koja na tehničkom propušta policijske presretače koji su ilegalno modificirani