Siščanin, 57-godišnjak, zadobio je ozljede opasne po život kada je na automobil kojim je upravljao jučer oko 15.10 sati naletio teretni vlak na željezničko-cestovnom prijelazu u Starom Pračnu, između kolodvora Sisak i Greda.
Ovaj prijelaz osiguran je branikom koji ručno podiže i spušta čuvar, zaposlenik Hrvatskih željeznica, a koji to nije učinio.
Provedenim kriminalističkim istraživanjem utvrđeno je, naime, da 53-godišnji zaposlenik Hrvatskih željeznica u vrijeme nailaska vlaka nije spustio ručne polubranike i tako nije zatvorio cestovni promet, uslijed čega je došlo do naleta vlaka na osobni automobil. Vlak je prilikom udara automobil odgurao više od 200 metara od prijelaza, a zbog čega je radnik propustio spustiti branike, pokazat će daljnja istraga.
No, policija je, zbog sumnje u počinjenje kaznenog djela dovođenja u opasnost života i imovine općeopasnom radnjom ili sredstvom u vezi s teškim kaznenim djelom protiv opće sigurnosti, protiv 53-godišnjaka podnijela kaznenu prijavu nadležnom državnom odvjetništvu.
Mještani već godinama upozoravaju kako se na ovom prijelazu događa da branici ne budu spušteni iako su radnici HŽ-a za to zaduženi. Nije ovo prvi put da se protiv radnika podiže kaznena prijava.
Tako je 2012. bio prijavljen tada 53-godišnji radnik HŽ-a iz Lipovljana, također zbog dovođenja u opasnost života i imovine općeopasnom radnjom ili sredstvom. Dana 22. travnja te godine, iako je sa sisačkog željezničkog kolodvora zaprimio prednajavu o polasku vlaka te je bio dužan spustiti brklju preko ceste, on to nije učinio. A neposredno prije prolaza vlaka koji prometuje od Siska prema Zagrebu preko pružnog prijelaza svojim automobilom, u kojem su se nalazile njegova supruga i dijete, prešao je 34-godišnji stanovnik naselja Staro Pračno. Srećom, u zadnji tren izbjegli su nalet vlaka. Alkotestiranjem je bilo utvrđeno da je radnik HŽ-a bio tada pod utjecajem alkohola od 1,48 promila.
Nejasno je i zbog čega u Hrvatskoj, u doba digitalizacije, i dalje ima branika koji se ručno spuštaju. Stoga smo to pitanje uputili i HŽ-u, iz kojeg su nas izvijestili da će to napokon biti napravljeno u Starom Pračnu, gdje rade radnici HŽ-a zaduženi samo za spuštanje i podizanje branika.
„U sklopu Ugovora za nabavu i ugradnju opreme za osiguranje 49 željezničko-cestovnih i jednog pješačkog prijelaza preko pruge na 50 lokacija u Republici Hrvatskoj, koji je HŽ Infrastruktura potpisala s tvrtkom Končar Inženjering za energetiku i transport, na ŽCP-u Staro Pračno ugradit će se automatski uređaj za osiguranje s cestovnim svjetlosnim signalima i polubranicima. Radovi na modernizaciji osiguranja na predmetnoj lokaciji trebali bi započeti početkom listopada 2020. godine“, stoji u odgovoru HŽ infrastrukture.
U koga se više pouzdat, elektroniku ili ove pijane manijake.. najbolje usporit i pogledat lijevo desno