Trećina država članica EU privremeno je, zbog koronavirusa, zatvorila škole i fakultete, druga trećina je to učinila samo na dijelu svog teritorija koji je najpogođeniji epidemijom, a preostala trećina još održava obrazovni sustav u redovnom pogonu. To se moglo čuti na današnjoj videokonferenciji ministara ili državnih tajnika za obrazovanje iz svih 27 država EU, koju je hitno sazvala hrvatska ministrica Blaženka Divjak.
Ona je zbog toga doputovala u Bruxelles, ostali su se ministri javljali iz svojih ureda u svojim glavnim gradovima, a nakon sastanka ministrica Divjak objasnila je novinarima i kako će izgledati virtualna nastava za učenike iz Istarske županije, zasad jedinom području u Hrvatskoj na kojemu se škole privremeno zatvaraju zbog koronavirusa.
Divjak ne očekuje da će se to zatvaranje škola proširiti i na cijelu Hrvatsku jer smo zemlja u kojoj, barem zasad, nema nekontroliranog širenja koronavirusa unutar zajednice, nego se za sve zabilježene slučajeve zaraze uspjelo utvrditi gdje su se zarazili izvan Hrvatske i kako su tu zarazu donijeli u Hrvatsku.
- Tijekom samog sastanka, neke su države informirale da su baš u tom trenutku donesene odluke o zatvaranju škola. To su uvijek teške odluke, ali uvijek moraju biti donesene na temelju ekspertnog mišljenja. Izuzetno je važno biti svjestan svih posljedica kad se takva odluka donese. Jedna od njih je pitanje tko će brinuti o djeci kad ostanu kod kuće - rekla je ministrica Divjak.
Obrazovanje nije u nadležnosti EU, nego isključivo u nacionalnoj nadležnosti, no Divjak je željela ovim sastankom potaknuti države članice EU da razmijenjuju iskustva i najbolje prakse u ovim izvanrednim okolnostima.
Kako izgleda ta virtualna nastava u Hrvatskoj, koja će se prvo u praksi provoditi za učenike iz Istarske županije?
- Od škola smo tražili da se formiraju virtualne zbornice i virtualne učionice. Svaki učenik će imati svoje mjesto u virtualnoj učionici koju vodi razrednik - rekla je ministrica obrazovanja i znanosti, a na naše pitanje postoje li neopravdani sati i u takvoj virtualnoj školi odgovorila da postoje, jer se vidi kad je učenik pristupio virtualnoj učionici i kad je iz nje izašao.
- Što se tiče samog rada na predmetu, već smo osigurali digitalne resurse koje nastavnici mogu koristiti. Primjerice, jedan digitalni resurs iz biologije traje 20-30 minuta, ali nije cilj samo da se to prikaže, nego da se oplemeni. Predmetni nastavnik nakon gledanja tog resursa može dati svoje primjere, možda kakve zadatke učenicima… Ako je moguće, treba upotrebljavati čim više multimedijalnih elemenata. Važno je da postoji komunikacija između učenika, razrednika i predmetnog nastavnika. Naravno, ako nastavnik nije toliko vješt ili se u prvi tren ne snalazi, može u prvo vrijeme izlaziti na kraj samo s onime što smo pripremili na nacionalnoj razini. Prvih tjedan-dva, nadam se da neće dulje biti potrebno održavati ovakvo stanje - rekla je Blaženka Divjak.
Tema: Koronavirus
Ako sumnjate da imate koronavirus ne idite izravno u bolnicu nego nazovite svog liječnika ili dežurnog epidemiologa na brojeve u svojoj županiji: