Prostor budućeg aerodroma uz rijeku Horvatsku, između Gubaševa, Gredica i Velikoga Trgovišća, privukao je poglede znatiželjnika. Sve je pokošeno, saniran je teren i zasijana trava.
Objekata nema
Nažalost, još ništa od predviđenih objekata. U kojoj su fazi pripreme za uređivanje letališta, upitali smo Sandu Mićin, direktoricu Krapinsko-zagorske športsko-turističke zračne luke, kako je puni naziv budućega zabočkog aerodroma.
– Županijska skupština donijela je odluku o prijenosu svih poslovnih udjela na Krapinsko-zagorsku županiju povezano uz četiri osnivača koja su dala samo temeljni kapital. Radi se o Gradu Krapini i općinama Radoboj, Sveti Križ Začretje i Krapinske Toplice, koji nemaju novca za financiranje i dalji ostanak bio bi za njih preveliko opterećenje. Kad se obavi registracija na Trgovačkome sudu, jedini osnivači ostaju Županija i Grad Zabok – objasnila je Sanda Mićin. Dosadašnje stanje nije bilo održivo i blokiralo je svaku dalju aktivnost. Sada kada su uklonjene te prepreke, istodobno se pokušava pronaći novac za nastavak radova te sređuje papirologija. Velik su problem i dalekovodi, koji su tik uz aerodrom i bili bi prepreka tijekom slijetanja u smjeru 1-7-0 od Martinišća.
Predan zahtjev
– Predan je zahtjev za kredit od 300.000 kuna, a tim bismo novcem položili kabele niskonaponske mreže pod zemlju. To je preduvjet za registraciju. Imamo negdje oko 540 metara električnih zračnih vodova za koje smo s HEP-om dogovorili da se u najkraćem roku ukopaju, a kreditnim sredstvima zatvorit ćemo financijsku konstrukciju – objašnjava direktorica.
Sada se priprema i potrebna dokumentacija za prilaznu cestu, za što su mjerodavne Županijske ceste. Dovršen je i parcelacijski elaborat pa se počeo raditi glavni projekt, a uskoro bi trebala biti izdana i građevinska dozvola. Zračna će luka imati travnatu pistu dugačku 980 metara, što će za početak biti posve dovoljno, a u Prostornom planu Zaboka predviđena je mogućnost njezina proširenja. Sljedeći korak je gradnja aerodromskih objekata.
– S obzirom na recesiju, najvažnije nam je da napravimo hangar koji je projektiran prema idejnom rješenju, a zatim i stazu za polijetanje, tj. slijetanje. A dobijemo li sredstva iz EU-fondova, možemo aerodrom dograđivati prema projektu – najavila je S. Mićin.
a Kada se može očekivati preseljenje civilnoga dijela s aerodroma Lučko u Zabok, sada je teško prognozirati, kao i dolazak zainteresiranih servisera zrakoplova jer dok se na uredi sva potrebna infrastruktura nikakvi dogovori ne mogu početi.
Povoljna je okolnost to što aerodrom ima sređenu vlasničku strukturu i zemljišne knjige pa će projekt moći biti poslan nekom od europskih fondova kako bi se dobio potrebni novac.
joj da mi je znati kakvi su to zahtjevni radovi.. .. ak je travnati aerodrom!!? Zašto bi bilo jednostano. kad može biti komplicirano...